فعالیت ۱۶ کانون فرهنگی,تربیتی در استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از فعالیت ۱۶ فرهنگی,تربیتی در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد پورداود,مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: کانون ها به عنوان مکمل فعالیت های آموزشی و مرکزی برای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی، ادبی، هنری، ورزشی، اجتماعی و مهارتی در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان  است.

   او با بیان این که در حال حاضر  ۱۶کانون فرهنگی-تربیتی در استان فعالیت دارند، افزود: فعالیت  اصلی کانون‌ها، غنی‌سازی اوقات دانش آموزان در ساعات رسمی و غیررسمی است و تلاش ما بر این است که هر دانش‌آموز عضو کانون حداقل یک مهارت را فرا گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: کانون ها در شرایط بیماری کرونا به صورت مجازی در بستر شبکه شاد به فعالیت های خود در کانال ها و گروه های مجازی در قالب انجمن های ۲۲گانه به فعالیت خود ادامه داده اند.

 پورداود بیان کرد: دانش آموزان عضو کانون های فرهنگی-تربیتی استان امسال در جشنواره های کشوری (کالای ایرانی، علمدار، آیینه زمان، نوغلامان حسینی، علوی و نجوم) موفق به کسب۱۹ رتبه برتر کشوری شده اند.   

او با بیان این که استان همدان به عنوان مدیر اجرایی باشگاه ورزشی کانون های فرهنگی و تربیتی کشور انتخاب شده است، افزود: برنامه های کانون های فرهنگی-تربیتی در قالب ۲۲ انجمن شامل انجمن قرآن و عترت، انتظار و مهدویت، طبیعت یاران، مهارت‌های زندگی و اجتماعی، شعر و داستان، پیشگامان سلامت، کتاب و کتاب‌خوانی، نقد ادبی، مجری‌گری، ورزشی، گردشگری، مداحی، کارآفرینی، هنرهای دستی تجسمی، هنرهای نمایشی، فیلم، موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای، رسانه وفضای مجازی، خبرنگاری، حقوق دانش‌آموزی و نجوم فعالیت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه افزود:در هفته کانون‌های فرهنگی-تربیتی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر حمایت از کالای ایرانی و جهش تولید و در راستای شعار «هر دانش‌آموز یک مهارت» برنامه ریزی‌ها با رویکرد مهارت‌آموزی دانش‌آموزان صورت گرفته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار