رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز از انجام ۹ عملیات مهار آتش و امداد و نجات با تلاش آتش نشان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۹ عملیات مهار آتش سوزی و امداد و نجات طی دیروز گفت: آتش سوزی منزل مسکونی واقع در خیابان پویش یک بهارستان در ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه اطلاع رسانی شد.

او افزود: این آتش سوزی که به علت ایجاد حرارت از دستگاه برقی دمنده هوای گرم ایجاد شده بود، به سایر وسایل مجاور سرایت کرده و موجب آتش سوزی و دود گرفتگی منزل مسکونی شد، همچنین آتش نشانان در این حادثه با سرعت عمل خود توانستند پیرمرد ۷۶ ساله را که میان دود و آتش گیر افتاده بود از درون خانه خارج کرده و تحویل عوامل ۱۱۵ بدهند.

قنبری در ادامه به آتش سوزی منزل مسکونی ساعت ۱۲ و ۶ دقیقه در شهرک دانشگاه خیابان ۳۱ دانشجو اشاره کرد و بیان داشت: آتش نشانان ۳ دقیقه بعد در محل حادثه حاضر و با پیکنیک شعله ور مواجه شدند که با خارج کردن آن از فضای خانه، از سرایت آتش آن به سایر نقاط جلوگیری کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: حریق زباله در چاه آسانسور مجتمع مسکونی ساعت ۱۶ و ۴۸ دقیقه آتش نشانان را به محل حادثه در منطقه کوی پلیس خیابان تیر کشاند و آتش نشانان با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و استفاده از تجهیزات خاموش کننده حریق را اطفا کردند.

قنبری با اشاره به اطفای حریق تیر برق ساعت ۱۹ و ۸ دقیقه در کوی فرهنگیان ۲ خیابان وصال ۴ تبا تلاش آتش نشانان ادامه داد: ۲ دستگاه خودرو آتش نشانی جهت اطفای حریق مغازه تجاری ساعت ۲۰ و ۵۳ دقیقه در سه راه خرمشهر مقابل جایگاه گاز اعزام شدند.

او علت آتش سوزی را اتصال برق سیستم روشنایی اعلام و اظهار کرد: در اثر این حادثه بشکه‌های روغن و گازوییل درون انبار مغازه دچار آتش سوزی شدند و دود غلیظی ساختمان را احاطه کرده بود که آتش نشانان با تلاش بی وقفه حریق را مهار کردند.

ابراهیم قنبری به واژگونی خودرو پیکان وانت ساعت ۲۲ و ۲۴ دقیقه در مسیر سه راه خرمشهر به سمت پلیس راه قدیم اشاره کرد و افزود: واژگونی خودرو پیکان وانت که به علت ناتوانی راننده در کنترل خودرو رخ داد منجر به خسارت کامل اتاقک خودرو و محبوس شدن راننده شد.

او بیان کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با چیدمان تجهیزات ترافیکی در مسیر و استفاده از ابزار برش و نجات راننده را که دچار مصدومیت شده بود از داخل اتاقک خودرو خارج کردند و به امدادگران اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند، همچنین در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه یک زن ۴۰ ساله در پی اقدام به خودکشی از ساحلی شرقی سمت عامری خود را به رودخانه کارون انداخت کرد و غواصان سازمان آتش‌نشانی بلافاصله در یک عملیات جستجوی سریع با جت اسکی در رودخانه او را از مرگ نجات دادند.

او به انجام ۲ عملیات امداد و نجات از کابین آسانسور مجتمع مسکونی در منطقه زیتون کارمندی خیابان حجت و خیابان کمیل اشاره کرد و اظهار داشت: آتش نشانان در این عملیات‌ها ۵ شهروند را نجات دادند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.