مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش برف و باران با ورود سامانه بارشی سرد به استان پیش بینی می‌شود.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی سرد و فعالی می‌باشد.

او افزود: امروز چهارشنبه آسمان استان اردبیل ابری توام با مه گاهی وزش باد تند تا شدید و بارش باران خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: با توجه به شدت بارش‌ها آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها احتمال می‌رود و لذا به هم استانی‌ها توصیه می‌شود هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند.

محمدی تصریح کرد: روند کاهشی دما از فردا در استان تشدید می‌گردد که این سرمایش موجب خواهد شد بارش‌ها در اکثر نواحی عمدتاً به شکل برف باشند.

او افزود: بارش‌های خفیف فردا، عموماً در مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهد بود که در روز جمعه نیز بارندگی غالباً پراکنده و بیشتر در مناطق جنوبی و نوار شرقی استان انتظار می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از روز شنبه با فعال شدن موج دوم این سامانه بر شدت ناپایداری‌ها در غالب مناطق افزوده شده و با توجه به برودت هوا بارش برف در استان پیش بینی می‌شود.

محمدی گفت: با توجه به میزان بارش برف طی روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آتی در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برف گیر استان اختلال در تردد جاده‌ای دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.