استاندار کرمانشاه گفت : جایگاه شورا‌های اسلامی شهر و روستا بعد از ۲۲ سال هنوز بین مردم جا نیفتاده است و بخش زیادی از این امر ناشی از عملکرد خود شورا‌ها است که به وظایفشان عمل نکردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : نظام جمهوری اسلامی که ریشه در مردم سالاری دینی دارد در قالب نهاد شورا‌های اسلامی بخشی از اختیارات حکومتی را به مردم واگذار کرده و مردم نیز این اختیارات را به اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا به عنوان نمایندگان خود واگذار کرده‌اند که آن‌ها مشکلات شان را رسیدگی و پیگیری کنند.

او راه تقویت جایگاه شورا‌های اسلامی را عمل کردن اعضا به وظایفشان طبق قانون اسلامی دانست و گفت : مردم وقتی عملکرد شورا‌ها را ببیند مشارکت می‌کنند و جایگاه این نهاد در جامعه تقویت می‌شود.

او با بیان اینکه باید از طریق اطلاع رسانی و آگاه سازی، وظایف شورا‌های اسلامی بین مردم تبیین شود؛ از اعضای شورای اسلامی استان خواست برای حضور در کارگروه‌های مختلف مانند کارگروه اشتغال، اقتصاد مقاومتی، شورای اداری و امور زیربنایی و عمرانی یک نماینده انتخاب کنند و از نزدیک در جریان امور و تصمیمات جلسات استان قرار بگیرند و گلایه و مشکلات مردم را در این جلسات از دستگاه‌های اجرایی پیگیری کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: دستگاه‌های اجرایی موظف به پاسخگویی به نمایندگان مردم یعنی شورا‌های اسلامی هستند.

بازوند با اشاره به صحبت‌های اعضای شورا‌های اسلامی استان افزود: معتقدم حق مناطق جنگی باید برای کل استان در نظر گرفته شود، زیرا محروم شدن بخشی از استان از این حق باعث خالی شدن شهرستان‌های شرقی از نیروی متخصص می‌شود و اگر نمایندگان مجلس شواری اسلامی و شورا‌های اسلامی و با تایید قرارگاه نجف برای حق مناطق جنگی مصوبه بگذارند، استانداری در سطح کلان کشوری پیگیری می‌کند.

او ادامه داد: پیگیری امهال وام‌های مناطق زلزله برای یک سال دیگر است و مقرر شده ۵۰۰ میلیارد تومان بانک مرکزی به دولت بدهد تا این اتفاق بیفتد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به افزایش جمعیت شهر جوانرود آن را هم فرصت و هم تهدید دانست و گفت: اگر کمیسیون ماده پنج به موقع این جمعیت را مدیریت نکند و شورای شهر و شهرداری تصمیمی برای سکونت مردم نگیرند، مردم خود تصمیم می‌گیرند و سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشین شکل می‌گیرد و بعدا هزاران برابر باید هزینه پرداخت کنیم و هرگز درست نخواهد شد.

بازوند افزود: اگر از همین الان برای ازدیاد جمعیت فکری شود منجر به توسعه و رونق خواهد شد و اقتصاد مسکن راه می‌افتد و مردم نیز راضی از خدمات خواهند بود.

او با اشاره به اختلافات بعضی از اعضای شورا‌های شهر در استان گفت: مردم به شورای شهر رای داده‌اند مشکلات را حل کنند، نباید اختلاف سلیقه آن‌ها منجر به اختلاف و دعوا در جامعه شود و اگر این کار ادامه پیدا کند مردم دیگر در انتخابات مشارکت نمی‌کنند.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه، احداث تله کابین در شهر کرمانشاه را ارزشمند دانست و ادامه داد: با توجه به حساسیت مردم و افکار عمومی روی محوطه تاریخی تاق بستان در چارچوب قانون با احداث تله کابین موافق است.

بازوند در پاسخ برخی اعضای شورای اسلامی استان گفت: جانمایی و راه اندازی پتروشیمی شهرستان‌ها و پالایشگاه نفت در استان یک امر بسیار تخصصی و علمی است و تابع متغیر‌ها و شاخص‌های زیادی است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.