معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت حدود ۵۰۰ واحد قطعه ساز در استان خبر داد و افزود: این استان سهم عمده‌ای در تولید قطعات نیرو محرکه در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در آئین کلنگ زنی فاز دوم طرح توسعه شرکت تولیدی قطعات خودرو در تبریز بر افزایش توان تولید و ارتقاء ظرفیت تولید واحد‌های موجود به عنوان یکی از اهداف مهم در توسعه اقتصادی استان تأکید کرد و گفت:این واحد تولیدی در حال حاضر یکی از قطعه سازان استان در حوزه تولید قطعات جلوبندی، صنعتی و تراکتور می‌باشد که توان تولید ۱۵ هزار قطعه در روز را دارد و با کلنگ زنی و احداث فاز توسعه این میزان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به تفاهم نامه همکاری مشترک بین شرکت‌های ایدم، چرخشگر، سیبا موتور و انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه‌های صنعتی خودروی استان، گفت: براساس برنامه‌های پیش بینی شده در جهت فعال سازی ظرفیت‌های بدون استفاده، تعمیق ساخت داخل و افزایش ظرفیت تولید واحد‌های موجود حرکت می‌کنیم.

اوتثبیت ظرفیت تولید استان در زمینه تأمین قطعات مورد نیاز صنعت خودرو را بسیار مهم دانست و ادامه داد:اقدامات حمایتی از صنعتگران در حوزه‌های مختلف به صورت تسهیل گری اداری، صدور مجوز‌ها، تأمین تسهیلات، برق و انرژی با جدیت دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ضمن اشاره به فعالیت ۱۱ خودروساز در استان، مهمترین اقدام حمایتی از قطعه سازان را فعال شدن خودرو سازان استان به عنوان قطب سوم خودرویی در کشور برشمرد و گفت:فعال شدن خودروسازان موجب رونق تولید و فعال شدن هرچه بیشتر قطعه سازان استان خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.