فعالان صنعت خودرو در آذربایجان شرقی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،تفاهم نامه همکاری مشترک بین شرکت‌های ایدم، چرخشگر، سیبا موتور و انجمن سازندگان ماشین، قطعه و مجموعه‌های صنعتی و خودرو آذربایجان شرقی برای فعال سازی ظرفیت‌های بدون استفاده و تعمیق ساخت داخل با حضور استاندار آذربایجان شرقی منعقد شد.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم انعقاد این تفاهم نامه چهار جانبه گفت: آذربایجان شرقی یکی از مهم‌ترین استان‌ها به لحاظ ظرفیت تولید خودرو در کشور است.

او افزود: ۹ واحد تولید خودروی تجاری در آذربایجان شرقی فعال است که هر کدام بخش‌های خاصی از خودرو را تولید می‌کنند.

او ادامه داد: با انعقاد این تفاهم نامه چهار جانبه، تعامل و همکاری بین این شرکت‌ها و انجمن قطعه سازان افزایش می‌یابد تا تمام نیاز‌های مربوط به تولید خودرو با توجه به ظرفیت‌های موجود در داخل استان تامین شود.

استاندارآذربایجان شرقی گفت: این تفاهم نامه با هدف توسعه داخلی سازی موتور و گیربکس در کشور و استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شرکت‌ها با هدف تعمیق ساخت داخل، رونق بخش تولید و اشتغال زایی، کاهش خروج ارز از کشور و توسعه دانش و تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید این حوزه از صنعت امضا شد.

پورمحمدی با اشاره به صدور مجوز تولید خودروی سواری در استان از سوی وزارت صمت خاطرنشان کرد: باید اتاق فکری در این زمینه تشکیل شود تا بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت صنعتگران استان خودروی جدیدی تولید شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.