مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت‌های بازار بورس گفت: واحد‌های بزرگ تولیدی، صنعتی و خدماتی باید از این ظرفیت بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،علی اصغر عباس‌زاده مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی روز یکشنبه در سومین جلسه کارگروه اقتصاد کلان استان، افزود: در شرایط کنونی اقتصاد کشور استفاده حداکثری از مزایا و ظرفیت‌های بازار بورس در جهت حل بسیاری از مشکلات گریبانگیر واحد‌های بزرگ تولیدی ضروری است.

او با اشاره به اهمیت اقدامات کارگروه اقتصاد کلان برای رفع مشکلات اقتصادی استان، اظهار داشت: این کارگروه در پی افزایش ارتباطات بین گروه‌های مختلف به منظور افزایش نقش همه نهاد‌ها در تحقق رشد اقتصادی آذربایجان شرقی است.

عباس زاده اضافه کرد: در این راستا گروه کاری اقتصاد کلان آذربایجان شرقی با استفاده از نتایج مطالعات و تحقیقات میدانی انجام شده، تلاش خواهد کرد رشد و توسعه اقتصادی را در استان تحقق بخشد.

 در این جلسه که با حضور رییسان، مدیران کل و نمایندگان دفتر امور اقتصادی استانداری، مدیریت و برنامه‌ریزی، صنعت، معدن و تجارت، بورس منطقه‌ای، کمیسیون هماهنگی بانک‌های آذربایجان شرقی، اتاق بازرگانی تبریز، خانه صنعت و معدن، صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور، منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس و شعب کارگزاری آگاه و شعب کارگزاری مفید آذربایجان شرقی برگزار شد، پیرامون مسایل و مشکلات کنونی واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی و چگونگی رفع آن‌ها بحث و تبادل نظر شد.

جلسه فوق با دستور ارائه و بررسی روند ۴۰ ساله اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در مقایسه با کشور و آثار احتمالی آن بر اقتصاد منطقه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نیز پی‌گیری اجرایی مصوبات جلسه قبل در خصوص تامین مالی از طریق بورس، به پایان رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.