عزت اله عبدخانی معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: از جانب مردم استان در ده ماه گذشته ۱۹۷۰ فقره گزارش و یا شکایت از واحدهای صنفی و تولیدی را به سازمان واصل شده است که در دست اقدام و پیگیری قرار گرفته است.
او افزود: عمده این گزارشات و شکایات در بخش کالایی به تعداد ۱۶۷۱ فقره و ۲۹۹ مورد نیز در بخش خدمات بوده است.
عبدخانی بیان کرد: از این گزارشات ۱۲۰۲ فقره به صورت تلفنی و از طریق شماره شماره تماس ۱۲۴ انجام گرفته و ۶۶ مورد به صورت گزارش حضوری و ۷۰۲ مورد شکایت کتبی وصول گردید.
او در ادامه عنوان کرد: از میان تخلفات صنفی گزارش شده توسط شهروندان گرامی ۸۴۶ واحد متخلف شناسایی شدند و پرونده تخلف برای آنها تشکیل گردید و ۸۶ مورد رضایت شاکیان توسط متخلفین جلب گردید.
عبدخانی در پایان با اشاره به اجرای طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ اعلام کرد: شهروندان گرامی در سراسر استان گزارشات تخلف واحدهای صنفی و تولیدی را میتوانند از طریق سامانه ۱۲۴.ir، تلفن ۱۲۴ و یا به صورت حضوری در ادارات شهرستان و مرکز استان اعلام نمایند تا بازرسان این سازمان در سراسر استان در کمترین زمان ممکن به آنها رسیدگی نمایند.
انتهای پیام/ د