موافقت ساخت یک نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برق در مازندران گرفته شده است.

نعمتی مدیر عامل نیروگاه شهیدی سلیمی نکا در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه موافقت ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی پارسال گرفته شده است، گفت: ظرفیت اسمی این نیروگاه ۵۰۰ مگوات است که با ساخت آن ظرفیت اسمی نیروگاه شهید سلیمی نکا به ۲۸۰۰ مگاوات برق خواهد رسید.

او افزود: با راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی و افزایش ۵۰۰ مگاواتی به ظرفیت برق نیروگاه در چند سال آینده کمبود برق نخواهیم داشت.

مدیر عامل نیروگاه شهیدی سلیمی نکا با بیان اینکه همه واحد‌های این نیروگاه اکنون در مدار تولید هستند، ادامه داد: ۸ میلیارد و ۵۵۶ میلیون و ۴۶۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی ۱۰ ماه گذشته در این نیروگاه تولید شد که ۶ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

نعمتی گفت: با توجه به اینکه واحد‌های گازی نیروگاه نکا در زمستان با چالش تخصیص نیافتن سهمیه سوخت گاز مواجه می‌شدند کارشناسان نیروگاه برای تداوم تولید برق امسال با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال امکان بهره برداری این واحد‌ها با سوخت گازوئیل نیز فراهم شد.


بیشتر بخوانید 
صنعت برق به دنبال خودکفایی اقتصادی


او ادامه داد: این واحد‌های گازی به تناسب گازوئیل تخصیص یافته روزانه بیش از ۲۶۰ مگاوات تولید و به شبکه برق سراسری ارسال می‌کردند تا خاموشی‌ها کاهش پیدا کند.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با دارا بودن ۴ واحد بخاری، ۲ واحد گازی، یک واحد بخار سیکل­ ترکیبی و دو واحد توربین انبساطی نقش موثری در پایداری شبکه برق کشور دارد.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار