انرژی تولیدی نیروگاه نکا از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: انرژی تولیدی نیروگاه نکا از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش یافت.

او افزود: در این مدت حدود ۸ میلیارد و ۵۵۶ میلیون و ۴۶۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی در واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه تولید شد.

نعمتی گفت: بیش از ۸ میلیارد و ۲۱۱ میلیون و ۷۶۴ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در این مدت به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه در این مدت ۷۹ درصد انرژی تولیدی در واحد‌های بخاری و ۲۱ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی بدست آمده است، افزود: حدود ۸۶ درصد انرژی تعهدی امسال نیروگاه در این ۱۰ ماه طبق قرارداد محقق شد.

نعمتی همچنین با اشاره به افزایش ۵ درصدی سهم نیروگاه سیکل ترکیبی در تولید انرژی کل در این مدت، افزود: واحد‌های گازی نیروگاه نکا در سال‌های گذشته جزء واحد‌های یگانه سوز کشور بودند که در ایام سرد سال با چالش عدم تخصیص سهمیه سوخت گاز مواجه می‌شدند، بنابراین در راستای تداوم و پایداری تولیدبرق و افزایش اطمینان شبکه در تمامی ایام سال، ضرورت دوگانه سوز کردن این واحد‌ها احساس می‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته این پروژه امسال با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال به اتمام رسید.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.