مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: برنامه‌ریزی کرده ایم بتوانیم در هر شهرستان استان، حداقل یک زورخانه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در مجمع سالانه هیئت ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان کرمان که با حضور رئیس فدراسیون در سالن سادات جنگل قائم برگزار شد، گفت: بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی طی ایام الله دهه فجر پیش بینی کرده بودیم که با تلاش مجموعه هیئت‌های استانی، ادارات شهرستان‌ها و سمن‌های جوانان توانستیم بیش از ۸۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی را اجرا کنیم.

او ابراز امیدواری کرد: بتوانیم توسعه ورزشی را در ابعاد مختلف به صورت متوازن در سطح استان داشته باشیم و توجه ویژه‌ای که هیئت ورزشی در بحث آموزش در ابعاد مختلف دارند با نگاه به گستردگی استان و توسعه متوازن استان باشد که این دقت نظر در آموزش، ویژه‌تر دیده شود و ظرفیت‌های جدید به کار گرفته شوند.

پاریزی افزود: از ظرفیت‌های شهرستان‌های استان که واقعاً صادقانه و دلسوزان تلاش می‌کنند باید بتوانیم به نحو مطلوب استفاده کنیم و توجه به نقاط محروم استان حتماً باید در دستور مجموعه هیئت‌های استانی باشد که معتقد هستیم ظرفیت‌ها و استعداد‌های بکری در این مناطق نهفته است و امیدواریم بتوانیم این ظرفیت‌ها را به ظرفیت‌های قهرمانی و ظرفیت‌های توسعه ورزشیمان تبدیل کنیم.

او تصریح کرد: هیئت ورزش زورخانه‌ای استان کرمان در بحث شیوع کرونا و تهدیدی که به وجود آمد از این فضا به عنوان یک فرصت استفاده کرد و فعالیت هایش را به صورت مجازی پیگیری کرد و یکی از هیئت‌های خوب ما در بحث پیگیری برنامه ها، مناسبت ها، مسابقات و مراسماتشان در فضای مجازی بود و فصای مجازی فرصتی است که شاید بعد از کرونا بتوان از آن برای توسعه ورزش در استان به نحو مطلوب و مناسب استفاده کرد.

او با اعلام اینکه ۷۲ زورخانه را داریم که به نسبت پراکندگی استان و توجه‌ای که استان کرمان به این رشته ورزشی دارد آمار قابل قبول است، بیان داشت: این درحالیست که آمار ورزشکار سازمان یافته این رشته ورزشی، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است که تقریباً از هر زورخانه میانگین بین ۳۵ تا ۴۰ نفر ورزشکار استفاده می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: مستلزم این هستیم که نگاهی ویژه به توسعه این ورزش داشته باشیم و ظرفیت‌های نیروی انسانی مان را به لحاظ گسترش کمی این رشته در دستور کار قرار دهیم و برنامه ریزی کنیم تا نوع برنامه‌ها و نوع فرهنگ سازی به صورتی باشد که اخلاق، رفتار، منش و ظرفیت‌های پهلوانی که در این رشته و در افراد این رشته نهفته است، در آن‌ها جای گیرد و باید گسترش کمی رشته را در سطح استان به همراه داشته باشند و بایستی این ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، تواضع و فروتنی به رشته‌های دیگر تعمیم داده شود.

پاریزی افزود: ما امروز در ورزش بسیار نیاز داریم تا به مسائل فرهنگی توجه بیشتری شود و در حقیقت نهادینه شوند و نباید توجه به ورزش، توازن را به هم بزند.

او با اعلام اینکه هیئت ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در ۱۳ شهرستان فعال است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی کرده ایم، بتوانیم در هر شهرستان استان، حداقل یک زورخانه داشته باشیم.

پاریزی با تأکید بر اینکه ورزش زورخانه‌ای باید در خود زورخانه انجام شود، بیان داشت: استفاده از فضای چند منظوره مطلوب نیست، اما بعضا جا‌هایی که امکانات نیست، شاید انجام دهند، در هر حال خیلی سخت است اگر قرار است، فعالیت به صورت مستمر، منظم و سازماندهی شده پیگیری شود، باید فضای تخصصی باشد که ما پیگیر هستیم تا این اتفاق رقم بخورد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: استان کرمان همیشه پیشانی این ورزش در سطح کشور بوده است و اکنون نیز به همت تعامل و فضای مناسبی که در مجموعه هیئت استان وجود دارد، در حال برگشتن به اوج خود است.

پاریزی با اشاره به اینکه افرادی که در زمان حیاتشان منشاء خیر و برکت هستند، بعد از مرگ یا شهادتشان نیز منشاء خیر و صلاح و اثرگذارند، افزود: سردار سلیمانی در وصیت‌نامه شان با تعیین محل دفن شان در گلزار شهدا، دِینشان را به مردم کرمان تکمیل کردند که ما در مقابل این دِین، وظیفه اخلاقی و شرعی داریم و باید برای سالم سازی جامعه تلاش کنیم.

او تصریح کرد: در هر گوشه این کرمان، آسیب اجتماعی وجود دارد که برای من به عنوان یک خدمتگزار ورزش و جوانان یک تلنگر است و ورزش و حوزه جوانان این امکان را دارد که اینقدر گستردگی ایجاد کند تا این آسیب‌ها به حداقل برسد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار