هر آنچه که از تبلت Apple iPad Pro 2021 لو رفته است

شرکت اپل آیپد جدید خود را امسال روانه بازار می‌کند و اخیرا اطلاعاتی درباره این آیپد‌های نسل جدید فاش شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  هنوز چندماه تا عرضه نسخه جدید آیپد‌های شرکت اپل باقی مانده و این شرکت 2021 iPad Pro را برای عرضه به بازار معرفی کرده و اطلاعاتی نیز درباره تاریخ عرضه، فضای ذخیره سازی و قیمت آن را منتشر کرده است. انتظار می‌رود آیپد پرو ۲۰۲۱ در سه ماهه اول سال، احتمالاً تا اواخر ماه مارس به بازار عرضه شود. در این صورت، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی بعدی و آیپد پرو ۱۱ اینچی به احتمال زیاد در تاریخ ۱۸ مارس معرفی می‌شوند.


بیشتر بخوانید


قیمت Apple iPad Pro 2021

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه سری 2021 iPad Pro با قیمت‌های متفاوت از سری iPad Pro 2020 به فروش برسند یا خیر، وجود ندارد. اما انتظار می‌رود قیمت مدل‌های 2021 iPad Pro به شرح زیر باشد:

مدل‌های فقط WiFi:

آیپد پرو ۱۱ اینچی ۲۰۲۱ با قیمت ۷۹۹ دلار
آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی ۲۰۲۱ با قیمت ۹۹۹ دلار

مدل‌های WiFi + Cellular:

آیپد پرو ۱۱ اینچی ۲۰۲۱ با قیمت ۹۴۹ دلار
آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی ۲۰۲۱ با قیمت ۱۱۱۴ دلار

همه چیز درباره Apple iPad Pro 2021

فضای ذخیره سازی

درباره فضای ذخیره سازی در این آیپد انتظار می‌رود که فضای ذخیره سازی از ۱۲۸ گیگابایت شروع شوند و پس از آن ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و حداکثر فضای ذخیره سازی تا ۱ ترابایت باشد. طبق معمول، هیچ فضای ذخیره سازی قابل ارتقا از طریق microSD وجود نخواهد داشت.

طراحی و نمایشگر Apple iPad Pro 2021

نمایشگر آیپد پرو ۲۰۲۱ از نظر طراحی نسبت به مدل قبلی خود تغییری نداشته، اگرچه برخی شایعات ادعا می‌کنند که به دلیل سوئیچ به فناوری مینی ال‌ای دی، ممکن است کمی ضخیم‌تر باشد. در هر صورت، با حداقل حاشیه‌های سیاه متقارن در اطراف نمایشگر، همان ساخت مدرن را خواهیم دید. این آیپد از بلندگو‌های چهارگانه، پورت USB Type-C برای شارژ، اتصالات صفحه کلید و Apple Pencil، دوربین‌های دوتایی کمی بهبود یافته و سنسور LiDAR یکسانی برخوردار است.

همه چیز درباره Apple iPad Pro 2021

شایعه‌ای در نوامبر سال ۲۰۲۰ مطرح شد، حاکی از آن است که کل سری iPad سال ۲۰۲۱ از فناوری نمایشگر مینی LED برخوردار است. فناوری Mini-LED نسبت‌های کنتراست و کیفیت تصویر بهبود یافته‌ای ارائه می‌دهد که حتی ممکن است با کیفیت نمایشگر‌های OLED رقابت کند.

مشخصات Apple iPad Pro 2021

ممکن است آیپد‌های جدید به فناوری 5G مجهز باشند، اگرچه هیچ اطلاعات رسمی برای تایید این حدس و گمان وجود ندارد. انتظار دیگر برای iPad‌های نسل بعد بازگشت Touch ID است. در اینجا موارد دیگری است که انتظار می‌رود در مدل‌های 2021 iPad Pro مشاهده شوند:

نمایشگر Mini-LED / ۱۲.۹ اینچی ۱۲۰ هرتزی

تراشه A14 Bionic (نام ممکن است کمی متفاوت باشد، به عنوان مثال "A ۱۴ Z Bionic")

رم ۶ گیگابایتی

دو دوربین اصلی (عریض و فرا باز) + سنسور LiDAR

Face ID  یا Touch ID

پورت USB نوع C

بلندگو‌های استریو (دو تا در هر طرف، در کل چهار تا)

همه چیز درباره Apple iPad Pro 2021

نرم افزار Apple iPad Pro 2021

مدل‌های 2021 iPad Pro با iPadOS 14 عرضه می‌شوند، و احتمالا در نوامبر سال جاری از iPadOS 15 پشتیبانی می‌کند. iPadOS 14 ابزار‌های صفحه اصلی بهتری (Today View) را به تمام iPad‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی کنند معرفی می‌کند و ویژگی جدید قابل توجهی به نام Scribble را دارد. اگر کاربر صاحب Apple Pencil باشد (در مورد iPad Pro نسل دوم)، Scribble به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به جای اعتماد به صفحه کلید روی صفحه، با خود مداد در هر قسمت متنی دست نویسی کنند؛ بنابراین، کاربران iPad اکنون می‌توانند تقریباً برای هر کاری که تمایل دارند در iPad انجام دهند از Apple Pencil خود استفاده کنند.

با iPadOS 14 همچنین ویژگی‌های امنیتی جدیدی به چشم آمد که قابل توجه‌ترین آن‌ها در اطراف مرورگر اینترنت Safari برای iPad قرار دارد. اکنون Safari می‌تواند گذرواژه‌های ضعیف را به کاربر اطلاع دهد، در حالی که اکنون App Store قبل از بارگیری برنامه، اطلاعات محرمانه‌ای مانند موارد مجاز برنامه را به کاربر نشان می‌دهد. تغییرات کوچکی در رابط کاربری نیز در برنامه‌های داخلی مانند Files اعمال شده، استفاده بهتر از منو‌های نوار کناری برای ناوبری بهتر در صفحه بزرگ و باعث می‌شود iPad به جای فقط یک آیفون بزرگتر، بیشتر مانند یک کامپیوتر باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار