کاهش ۳۱ درصدی محموله‌های تبلت در سه ماهه نخست ۲۰۲۱

انتظار می‌رود محموله‌های جهانی تبلت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ حدود ۳۱ درصد کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق تحقیقات انجام شده، محموله‌های تبلت (رایانه لوحی) در سراسر جهان در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ به بالاترین سطح خود (بیش از ۵۱ میلیون دستگاه) رسید. با این حال، محموله‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ به ترتیب ۳۱ ٪ کاهش می‌یابد.

ارقام نشان می‌دهد، به لطف عوامل فصلی و افزایش تقاضا برای فعالیت در خانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، محموله‌های جهانی تبلت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، افزایش ۱۹.۳ درصدی در سال را ثبت کرده‌اند. همچنین انتشار آیپد (iPad) ارزان قیمت ۱۰.۲ اینچی توسط اپل، باعث افزایش قابل توجه حمل و نقل تبلت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ شده است.

محموله‌های تبلت شرکت هواوی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ به شدت به دلیل کمبود موجودی پردازنده کاهش یافت. شرکت‌های لنوو، آمازون و TCL همگی از هوآوی پیشی گرفتند و رتبه‌ها سوم تا پنجم مارک بزرگ تبلت در سراسر جهان را از آن خود کردند. البته محموله‌های هوآوی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ بیشتر کاهش می‌یابد.

افزایش درخواست برای تبلت‌های دارای نمایشگر بزرگ

تقاضای مصرف کنندگان همچنان به سمت مدل‌های بزرگتر تبلت متمایل شده است، مثلا سهم تبلت‌های ۱۱ اینچی و بالاتر از آن در سه ماهه پایانی ۲۰۲۰، به بیش از ۱۰ درصد رسیده است و در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به حدود ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

کاهش ۳۱ درصدی محموله‌های تبلت در سه ماهه نخست ۲۰۲۱

کمبود قطعات الکترونیکی معضل تولید کنندگان تبلت

محموله‌های تبلت در سراسر جهان در کل سال ۲۰۲۰ به ۱۵۹.۷۶ میلیون دستگاه رسیده است که به دلیل تقاضای ناشی از همه گیری کرونا، کمتر از ۲ درصد رشد داشته است. با این حال، محموله‌های جهانی تبلت در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به دلیل کمبود قطعات الکترونیکی، با کاهش سالانه روبرو خواهند شد.

در حال حاضر، زمان رسیدن سفارشات جدید تراشه‌های تبلت که کمبود دارند حدود ۲۰ هفته است و کمبود عرضه تا پایان سه ماهه دوم ۲۰۲۱ بعید به نظر می‌رسد.

از آنجا که شرکت‌های ساخت تبلت در حال حاضر همه این استراتژی را اتخاذ کرده‌اند که هر زمان قطعات را به دست آورند، محموله‌ها را تحویل دهند، الگو‌های فصلی سنتی ممکن است برای محموله‌های جهانی تبلت در سال ۲۰۲۱ اعمال نشوند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار