فرماندار قصرشیرین گفت : مجوز مرز رسمی خسروی در این شهرستان به عنوان مسیر کالا‌های ترانزیتی به عراق صادر شد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : مجوز مرز رسمی خسروی در این شهرستان به عنوان مسیر کالا‌های ترانزیتی به عراق صادر شده و با ابلاغ آن به زودی شاهد عملیاتی شدن این امر و رونق بیش از پیش این مرز بین المللی و افزایش صادرات خواهیم بود.

او گفت : با صدور این مجوز کالا‌ها به صورت یکسره به عراق صادر می‌شود و شاهد تسریع در انجام صادرات خواهیم بود.

فرماندار قصرشیرین افزود: حمل یکسره و ترانزیت می‌تواند موجب افزایش صادرات شود، چون در این صورت اتلاف وقت و خواب کامیون‌ها برای تخلیه و بارگیری کالا‌ها را نخواهیم داشت و همچنین مراحل انجام اظهار و تشریفات گمرکی برای کالا‌ها که امری زمانبر است نیز انجام نمی‌شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین افزود: ترانزیتی شدن مرز خسروی با توجه به عضویت عراق در کنوانسیون تیر برای حمل یکسره کالا‌ها به صورت پلمب شده از مبدا تا مقصد انجام شده است.

تاتار ادامه داد: تمامی زیرساخت‌های ما برای حمل یکسره کالا‌ها فراهم است، ولی طرف عراقی نیز باید زیرساخت‌های خود را برای این امر آماده کند تا شاهد عملیاتی شدن آن به زودی باشیم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین ادامه داد: کاهش هزینه‌های صادرات برای صادرکنندگان و جلوگیری از فساد و خراب شدن کالا‌ها از دیگر مزایای حمل یکسره و ترانزیت است.

او گفت: هم اکنون روزانه شاهد صادرات ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز خسروی به عراق هستیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.