مدیر امور آب و فاضلاب سنندج گفت: برای آبرسانی به ۱۰ روستای این شهرستان ۴۵ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مازیار سهراب‌نژاد مدیر امور آب و فاضلاب سنندج گفت: بهره‌مندی این روستا‌ها از آب سالم و بهداشتی در قالب ایجاد ۲ مجتمع آبرسانی روستایی در حال اجرا بوده و در مجموع ۹ هزار و ۹۰۰ نفر به آب شرب پایدار دسترسی پیدا می‌کنند.

او اضافه کرد: در قالب ایجاد ۲ مجتمع آبرسانی برازان - صلوات‌آباد و نگل  برقرو، روستا‌های برازان، دولت آباد، صلوات آباد، بنیدر، دریله، رشنش، دانیکش، نگل، برقرو و زونج از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب سنندج با بیان اینکه عملیات ساخت مجتمع آبرسانی برازان  صلوات آباد ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: برای احداث آن بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال مصوب شده که ۱۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال آن تخصیص یافته است.

سهراب‌نژاد با اشاره به اینکه اعتبار مصوب شده برای احداث مجتمع آبرسانی نگل برقرو نیز ۵۱ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال بوده و ۳۴ میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال آن هزینه شده است، یادآور شد: با احداث و تکمیل مجتمع نگل  برقرو حدود چهار هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند و زمان پیش بینی شده برای تکمیل این پروژه سال ۱۴۰۱ است.

او گفت: با احداث و بهره‌برداری از مجتمع نایسر - صلوات آباد هم که طبق پیش بینی‌ها پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، بیش از پنج هزار و ۶۰۰ نفر از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار برخوردار می‌شوند.

در حال حاضر ۳۸۳ هزار و ۱۳۷ مشترک در استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند که ۱۷۰ هزار مشترک آن مربوط به شهرستان سنندج است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.