استاندار کردستان از آغاز عملیات اجرایی آبرسانی از سد آزاد به تصفیه خانه شهر سنندج درهفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در حاشیه افتتاح طرح‌های آب و برق استان کردستان و خراسان شمالی در پویش هرهفته الف-ب ایران که بصورت ویدئو کنفرانس و توسط رئیس جمهور انجام شد، گفت: از مطالبات به حق مردم سنندج رفع مشکل آب شرب است که این مهم با تامین اعتبارات مورد نیاز برای انتقال آب سد آزاد به سنندج در هفته آینده و با حضور یکی از مقامات کشوری کلنگ زنی خواهد شد.

او با بیان اینکه در بخش آب و برق کردستان و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور طرح‌های بسیار خوبی در راستای توسعه هرچه بیشتر استان به بهره برداری رسید افزود: بهره برداری از سد مخزنی رمشت، تصفیه خانه آب و طرح آبرسانی به سقز از سد چراغ ویس و افتتاح تصفیه خانه فاضلاب کامیاران از جملە طرح‌های ارزندە‌ای بود کە بە بهرە برداری رسید و می‌تواند تاثیرات ارزندەای در رونق بخش کشاورزی و سلامت مردم ایجاد کند.

مرادنیا اضافه کرد: در سال آینده نیز آب سد آزاد و سد سیازاخ به دشت‌های قروه و دهگلان و بیجار و حسن آباد با جدیت پیگیری و دنبال خواهد شد.

استاندار کردستان در ادامه به دریافت تخصیص ۹۶ هزار هکتاری آب از وزارت نیرو جهت تبدیل اراضی دیم به آبی اشاره کرد و گفت: با رسیدن آب سد ژاوه به سد سورال ۱۲ هزار هکتار از اراضی مسیر سامانه و دشت‌های دهگلان به آبی تبدیل می‌شود.

او افزود: در پایاب سد چراغ ویس نیز تخصیص آب برای پنج هزار هکتار از اراضی اخذ شده که اقدامات عملیاتی آن نیز در شرف انجام است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.