ابراهیم سارمی گفت: یک شهروند بجنوردی هنگام کوهنوردی در ارتفاعات کوه «باباموسی» در شمال شرق این شهر دچار ایست قلبی شده و جان باخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابراهیم سارمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: این حادثه ساعت ۱۱ و سه دقیقه امروز به این جمعیت گزارش شد که یک تیم کوهستان و واکنش سریع از مسیر کوهنوردی و ۲ تیم نیز با ۲ دستگاه آمبولانس از مسیر منتهی به ارتفاعات منطقه اعزام شدند.


بیشتر بخوانید


او افزود: تیم امدادی کوهستان پس از رسیدن به صحنه ارزیابی اولیه را انجام داد و مشخص شد فرد دارای علایم حیاتی نیست با این وجود بلافاصله عملیات احیای قلبی ریوی او را آغاز کرد.

سارمی با بیان اینکه انجام احیای قلبی و ریوی، نتیجه بخش نبود و فرد جان باخته بود، گفت : این فرد به محل توقف آمبولانس منتقل و به نیرو‌های درمانی تحویل شد.

او افزود: به علاقه‌مندان به فعالیت‌های ورزشی توصیه می‌شود آموزش‌های کمک‌های اولیه را فرا گیرند تا در صورت بروز حادثه بتوانند امدادرسانی و اقدامات اولیه را برای افراد حادثه دیده انجام دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: به مردم توصیه می‌شود هرگز به صورت انفرادی در طبیعت و بویژه در کوهستان، تردد نداشته باشند و در این عرصه‌ها به صورت گروهی حضور یابند.

ارتفاعات باباموسی در ضلع شمال شرقی بجنورد که به بوستان نمونه ملی باباامان منتهی می‌شود، محل تفریح و نیز کوهنوردی سبک علاقه‌مندان به این رشته ورزشی محسوب می‌شود که شمار زیادی از ورزشکاران، جوانان و حتی خانواده‌های بجنوردی در روز‌های پایانی هفته در آن حضور می‌یابند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۶:۵۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
چقدر غم انگیز