کارشناس مسئول امور باغبانی و گلخانه‌ای جهاد کشاورزی قروه گفت: تاکنون ۶ واحد گلخانه‌ای در فضای چهار هکتاری در قروه ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جواد جلالی کارشناس مسئول امور باغبانی و گلخانه‌ای جهاد کشاورزی قروه گفت: به مناسبت دهه فجر یک واحد گلخانه، گل‌های آپارتمانی با ۳ هزار مترمربع مساحت در قروه به بهره‌برداری رسید.

او افزود: یک واحد گلخانه مقیاس کوچک در فضای ۳۰۰ مترمربعی با تولید انواع سبزی و صیفی جات نیز وارد چرخه تولید روستایی در قروه شد.

جلالی در ادامه تصریح کرد: در دهه فجر سال گذشته ۳ پروژه گلخانه‌ای در فضای ۱.۸ هکتاری با تولید محصولاتی مانند انواع نشاء، گوجه فرنگی، فلفل دلمه و انواع دیگری صیفی جات  به بهره‌برداری رسید و زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم ساخت.

او در مورد توسعه کشت گلخانه‌ای در قروه گفت: یکی از دستاورد‌های بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان توسعه کشت گلخانه‌ای، صادرات و اشتغالزایی در سطح گسترده بوده است به نحوی که تاکنون ۶ واحد گلخانه‌ای در فضای ۴ هکتاری در قروه به بهره‌برداری رسیده و برای ده‌ها نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

کارشناس مسئول امور باغبانی و گلخانه‌ای جهاد کشاورزی قروه گفت: به برکت انقلاب اسلامی کشت گلخانه‌ای در قروه رشد چشمگیری داشته است و در سال‌های اخیر شاهد صادرات محصولات گوجه‌فرنگی و قارچ خوراکی به کشور‌های امارات، قطر، روسیه و کشور‌های عربی مختلف بوده‌ایم.

او در پایان تصریح کرد: کشت گلخانه‌ای در قروه جایگزین مناسبی برای کشت فصلی است که علاوه بر رونق تولید، افزایش بهره‌وری، رواج صادرات و اشتغالزایی کلان را در منطقه فراهم ساخته به نحوی که نام محصولات گلخانه‌ای قروه در بازار‌های بین‌المللی می‌درخشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.