یک کارشناس محیط زیست گفت: طی چند سال آینده ایران در مسیر رو به روشدن با کمبود آب قرار خواهد گرفت.

علی نادری کارشناس محیط زیست  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به کمبود آب در ایران اظهار کرد: کمبود آب خسارت‌های چند برابر از سایر مخاطرات زیست محیطی دیگر دارد که غیر قابل جبران خواهد بود.

او در ادامه بیان کرد: بیشتر آب‌های زیر زمینی ایران مصرف شده اند و در آینده‌ای نزدیک اگر با این بحران مقابله نشود، اثرات منفی از خود بجای می‌گذارد.

نادری تصریح کرد: نیاز است تا هر چه سریع‌تر برای مقابله با کم آبی راه حل‌ها و تدابیری اندیشیده شود؛ بیشتر سد‌ها و تالاب‌های ایران در معرض خشکسالی هستند.

این کارشناس محیط زیست افزود: نسل آینده کشور نیاز به آب دارد و در صورتی که آب نباشد جمعیت کشور مجبور به مهاجرت می شوند. بحران آب روزگار سختی را رقم خواهد زد و متاسفانه مسئولان تا به امروز هیچ تصمیمی برای مقابله با این بحران نگرفته اند.

کارشناس محیط زیست تصریح کرد: بارش باران تنها تامین کننده بخشی از آب‌های شیرین هستند که در ادامه بارش‌ها بخشی از آب باران در زمین نفوذ می‌کند و سفره‌های آب زیرزمینی را تشکیل می‌دهد و بخشی بر روی زمین جاری می‌شود و جویبار‌ها و نهر‌ها و رودخانه‌ها را می‌سازد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
بله مسئولان که هیچ اقدامی نمیکنند.مردم هم رعایت نمیکنند. همین الان شستن فرش و پتو واسفالت و... در حجم وسیع شروع شده
آخرین اخبار