حجت الاسلام مولا گفت: مسئولان در کرمان بدانند؛ اگر از موقعیت اجتماعی خود در مقابل نهی از منکر سو استفاده کنند، مقابل آن ها خواهیم ایستاد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام  محمدحسن مولا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان امروز در  سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهر کرمان در مصلای امام علی(ع) گفت: از خدا می‌خواهیم که به واسطه این ایام، دل‌های ما را نورانی گرداند. 

او افزود: از سال ۷۲ به دستور مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ستادی به نام احیای امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه این مجموعه بررسی فرهنگ یاری و برطرف کردن موانع است، تشکیل شد. 

حجت الاسلام مولا بیان داشت: ستاد، وظیفه احیای امر به معروف و نهی از منکر را دارد و این وظیفه تک تک مسلمانان است.

او تصریح کرد: تصور نکنیم فقط ستاد امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارد و برای دیگر افراد جامعه  این امر واجب نیست، این تصور صحیح نیست. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: ستاد آموزش‌های لازم در وادی امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهد و گروه‌های جهادی همکاری می‌کنند و ستاد وظیفه حمایت و پشتیبانی دارد.

او افزود: اگر خدایی ناکرده مجموعه‌ای و افرادی به دنبال مبارزه و ممانعت با امر به معروف و نهی از منکر باشند، وظیفه ستاد برخورد با این افراد است و در سال ۹۴ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب و ابلاغ شد که در ماده ۷، ۸ و  ۹ این قانون تاکید ویژه‌ای به آمر به معروف ناهی از منکر شده است.

حجت الاسلام مولا بیان داشت: طبق دستور قانون اگر مسئولی بخواهد در برابر نهی از منکر از سمت و جایگاه خود سواستفاده کند، حتما از طریق قانون برخورد می‌شود و در گام دوم انقلاب، امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ضامن همه واجبات و خوبی‌ها است. 

او گفت: در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر نباشد، هر چقدر که خوبی باشد؛ اما تمام دستاورد‌ها از بین می‌رود به همین خاطر در روایات به امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان افزود: بدون امر به معروف و نهی از منکر، تمام دستاورد‌های انقلاب اسلامی از بین می‌رود  و به همین خاطر است که قانون باید پشت امر به معروف و نهی از منکر باشد.

او گفت: حضرت فاطمه (س) در مسجد النبی فرمودند: خدا نهی از منکر را برای پاکی دین آورد؛ بنابراین در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر کم رنگ شود اشرار زیاد می‌شوند و  با کم رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر خطر در کمین است.

حجت الاسلام مولا بیان کرد: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارد که داد بزند و  این دو واجب اگر کم رنگ شوند، جامعه کوچک می‌شود. 

او افزود: اگر این دو واجب در جامعه باشند، بسیار در جامعه تاثیر دارد و خدا به مومنین در امر به معروف و نهی از منکر ولایت داده است و این دو مورد نعمت الهی هستند و خداوند  فرموده هر کس حرمت این دو مورد را را نگه دارد، من هم او را عزیز می‌کنم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان  با اشاره به آیه ۴۱ سوره حج به  جامعه ای اشاره  کرد که ضمن اقامه نماز و پرداخت زکات به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می پردازند. 

 او با اشاره به اینکه همه ما باید دو جواب در روز قیامت بدهیم، یک مورد فردی است اینکه با امر به معروف و نهی از منکر چه کردیم؟ و دومین مورد آیا آن چیزی که خدا به شما داده بود در مسیر امر به معروف و نهی از منکر از آن بهره برده ایم ؟ 

حجت الاسلام مولا بیان داشت: اگر امروز مشکلات فرهنگی و مفاسد اقتصادی داریم، بدانید که به همان میزان امر به معروف و نهی از منکر در میان مسئولان و جامعه ما کم رنگ است و ستاد وظیفه دارد به این مسئله با قدرت و شجاعت بپردازد.

او تصریح کرد: خدمت به مردم، افتخاری برای مسئولان است که خدا این توفیق را به  آن ها عنایت کرده است و مسئولان در استان کرمان بدانند که اگر از موقعیت اجتماعی خود در مقابل نهی از منکر سو استفاده کنند، ما به اراده الهی مقابل این مسئولان خواهیم ایستاد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار