در مراسمی با حضور مسئولان استانی از حماسه آفرینان رزمایش اقتدار ۹۹ در شیراز تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر سرتیپ نعمتی جانشین  فرماندهی نیروی زمینی ارتش  جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر گفت:  رزمایش اقتدار ۹۹ به مدت ۱۰ روز به طول انجامید که در مرحله اول رزمایش نیروی زمینی ارتش تحرک زمینی و هوایی را با استفاده از هواپیماهای هوایی ارتش و بالگگردهای هوا نیروز به نمایش گذاشتند.

او، بیان کرد: این رزمایش با هدف ارزیابی میزان آمادگی رزمی یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مقابله با تهدیدها و انتقال سریع نیروها به منطقه ماموریت بود .

نعمتی، تصریح کرد:  یگان های مختلف نیروی زمینی ارتش از استان های فارس، کرمان، اصفهان، تهران و زاهدان حضور داشتند که با تاکتیک های ترکیبی این رزمایش در منطقه عمومی سواحل مکران و دریای عمان برگزار شد.

جانشین  فرماندهی نیروی زمینی ارتش  جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: برای اولین بار تیپ ۵۵ هوابرد شیراز بعد از فرود با چتر از ادوات و تجهیزات شنیداری و نفربرهای زرهی استفاده کردند.

امیر سرتیپ نعمتی، افزود: عملیات متحرک هوایی و پرش با چتر، سقوط آزاد بر روی آب ، عملیات غواصی سطحی و زیر سطحی و انهدام اهداف پیش بینی شده در عمق آب سواحل به صورت همزمان، تمرین فرود و برخاست بالگردهای هوا نیروز در دریای آزاد، پشتیبانی هوانیروز در شب و انجام عملیات هلی برد و عمیلت متحرک هوایی با استفاده از یک تیپ نیرو مخصوص در سطح وسیعی از سواحل مکران و انتقال نیروها از خشکی و آب از دیگر برنامه های رزمایش اقتدار ۹۹ بوده است.

او، اضافه کرد: یک بیمارستان صحرایی  نیز در یکی از مناطق محرم هرمزگان راه اندازی شد که ظرف ۴۸ ساعت ۵۰ عمل جراحی برای مردم بومی آن منطقه انجام شد.

درپایان این مراسم از ۳۰۰ حماسه آفرین  در رزمایش اقتدار ۹۹ تقدیر شد.

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.