رئیس فدراسیون گلف:

فرهنگ سازی یکی از پایه‌های اصلی رشته‌های ورزشی است

حمید عزیزی در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه هیئت گلف شمیرانات توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید عزیزی، رئیس فدراسیون گلف در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه هیئت گلف شمیرانات اظهار کرد: در ابتدا ایام الله دهه فجر را به همه مردم ایران تبریک عرض می‌کنم؛ ثانیا از زحمات کادر بهداشت و درمان برای تلاش در جبهه مقابله با بیماری کرونا تشکر و قدردانی می‌کنم.

عزیزی گفت: یکی از اصلی‌ترین اهدافی که فدراسیون گلف همواره دنبال کرده این است که رشته‌های تابع خودش را به درستی به جامعه معرفی کند و از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه از جمله برگزاری مسابقات متعدد، شکل گیری تیم‌های ملی در رشته‌ها و رده‌های سنی گوناگون برای آقایان و خانم ها، حضور در مسابقات مختلف و همچنین بحث‌های ساختاری و تقویت سرمایه انسانی برای معرفی این رشته‌ها استفاده شود.

رئیس فدراسیون گلف در ادامه بیان کرد: امروز هیئت گلف شهرستان شمیرانات تشکیل شد و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در شهرستان شمیرانات که انطباق خیلی زیادی با رشته گلف و رشته‌های تابع آن دارد، برای ایجاد رشد و توسعه در ورزش گلف استفاده کنیم.

حمیدی در ادامه درباره اقدامات فدراسیون گلف برای ایجاد انگیزه در خصوص جذب ورزشکاران افزود: فرهنگ سازی می‌تواند یکی از پایه‌های اصلی معرفی رشته‌های ورزشی باشد. رشته گلف علاوه بر ظرفیت‌هایی که خودش دارد، رشته اخلاق مداری است و مسابقات این رشته حتی در سطح المپیک هم داور ندارند و اصل بر اعتماد به ورزشکار در اعلام نتیجه مسابقه است.

او افزود: علاوه بر این‌ها تندرستی، روان‌درستی و شخصیت سازی در این رشته شکل می‌گیرد؛ اما همه این‌ها زمانی معنی پیدا می‌کنند که سهل الوصول باشد و در اختیار آحاد مردم قرار بگیرد. ما برای این که این ذهنیت را به سمت صحیحی هدایت کنیم، ورزش گلف را به عنوان یک رشته ارزان قیمت معرفی کردیم و در ادامه تلاش کردیم با معرفی رشته‌های تابع گلف از جمله مینی گلف، این ذهنیت ارزان بودن و در دسترس بودن را بیشتر به مردم نشان دهیم.

حمید عزیزی افزود: همچنین با ساخت ست‌های پرتابل مینی گلف، تلاش می‌کنیم که این رشته را به مدارس، دفاتر، خانه‌ها و حتی به صندوق عقب اتومبیل‌ها ببریم و ان شاءالله مردم عزیز با هدایت فرزندان خود به رشته‌های کم آسیب و یا حتی بدون آسیبی مانند گلف، از سلامت فرزندان، شخصیت ساز بودن، فرهنگ ساز بودن و اخلاق مدار بودن رشته‌ها و در نهایت تامین تندرستی و روان‌درستی فرزندان خود اطمینان حاصل کنند.

عزیزی همچنین در خصوص تاسیس خانه گلف در شمیرانات بیان کرد: ما از تاسیس خانه گلف در شمیرانات استقبال می‌کنیم. به هر حال محور‌های توسعه، نیازمندی‌ها و اقتضائات خاص خودش را دارد. ایجاد پایگاهی برای دور هم جمع کردن ورزشکاران، مربیان و اهالی گلف، تحت عنوان خانه گلف می‌تواند اتفاق بسیار خوبی باشد.

رئیس فدراسیون گلف درباره اضافه شدن گلف به سبد ورزش دانش آموزی تصریح کرد: فدراسیون گلف به عنوان سی امین رشته وارد سبد ورزش دانش آموزان شد و این اتفاق بسیار خوبی است. تفاهم نامه امضا شده با آموزش و پرورش به زودی به هیئت‌های سراسر کشور ابلاغ خواهد شد و هیئت‌های ما می‌توانند از ظرفیت موجود در تفاهم نامه استفاده کنند.

او در خصوص مسابقات پیش روی این رشته افزود: ما همواره تلاش کردیم فعالیت‌های متناظر را در حوزه رشته‌های گوناگون تابع گلف ادامه دهیم؛ از جمله جمعه همین هفته، مسابقه جام مدافعان سلامت در رشته مینی گلف را در پیش داریم که در ضلع جنوبی پارک ملت به میزبانی باشگاه مینیاتور برگزار می شود و به زودی مسابقه مینی گلف دو قلو‌ها را در پیش خواهیم داشت که هیئت شمیرانات باید این موضوع را پیش ببرد. همچنین مسابقات آزاد گلف بانوان و آقایان در مسجد سلیمان را در پیش داریم و احتمالا مسابقات هنرمندان را هم در برنامه خواهیم داشت.

او افزود: برای برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری در رشته‌های تابع فدراسیون، پیش بینی‌هایی کردیم و تلاشمان این است که از دوره شیوع بیماری کرونا برای بهبود مسابقات ورزشی و تقویت سرمایه انسانی نهایت استفاده را ببریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.