شهرستان اردل با دارا بودن ۲۴۰ مزرعه پرورش ماهی قطب پرورش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، روح الله سعیدی مدیر جهاد کشاورزی اردل گفت: وسعت اراضی کشاورزی این شهرستان ۲۱ هزار هکتار است که از این میزان ۱۹ هزار هکتار اراضی زراعی و دو هزار هکتار باغی است که سالانه ۹۸ هزار و ۸۱۰ تن انواع محصولات باغی، زراعی، شیلات و دامی می‌شود که از این میزان، تولید سالانه ۲۱۸ تن سبزی و صیفی، چهار هزار و ۱۸۰ تن محصولات باغی و ۴۵ هزار و ۹۴۰ تن محصولات زراعی است.

او افزود: تولید سالانه یک میلیون و ۸۱۰ هزار شاخه گل شاخه بریده، تولید یک میلیون شاخه گل رز، تولید سالانه ۷۰ تن فلفل رنگی و تولید ۶۰ تن قارچ دکمه‌ای در ۱۵ کارگاه از دیگر تولیدات این شهرستان است.


بیشتر بخوانید


سعیدی اضافه کرد: امسال ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اردل به کشت گیاهان دارویی گل گاوزبان، گل ماهور، اسطوخودس، مخلصه، بادرنجبویه، موسیر و کرفس و ۶۵ هکتار از اراضی به کشت دانه‌های روغنی کلزا اختصاص یافت.

او ادامه داد: پیوند موفق سر شاخه کاری گردو و اجرای موفق پایلوت گیاهان دارویی سیاه دانه برای نخستین بار در شهرستان اردل از دیگر اقدامات در بخش باغبانی بود.

سعیدی به تجهیز اراضی کشاورزی شهرستان به سامانه نوین آبیاری اشاره کرد و گفت: طرح آبیاری نوین در یک هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی شهرستان در چند سال گذشته انجام شده بود که امسال نیز اجرای سیستم آبیاری نوین بارانی وقطره‌ای در بیش از ۳۰۰ هکتار از زمین‌های مستعد باغی و زراعی شهرستان با اعتبار بلاعوض دولتی بالغ بر سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

سعیدی افزود: میزان تولید گوشت قرمز این شهرستان در طول سال ۶۷۵ تن و گوشت مرغ ۱۲۰ تن و همچنین سالانه هفت هزار و ۱۵۵ تن نیز ماهی قزل‌آلا در این شهرستان تولید می‌شود و اردل رتبه نخست تولید آبزیان چهارمحال و بختیاری را دارد.

او با اشاره به شهرستان اردل قطب پرورش ماهیان سردآبی است اضافه کرد: این شهرستان با داشتن بیشترین ساحل رودخانه و آب‌های جاری استان و با دارا بودن حدود ۲۴۰ مزرعه پرورش ماهی سردآبی، برای حدود سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

سعیدی ادامه داد: طرح ترکیب ژنتیکی گوسفند لری بختیاری و رومانف روسی درشهرستان اردل در سال ۹۸ به تعداد ۳۵۰ رأس در روستا‌های بهشت آباد و عباس آباد با موفقیت اجرا شد.

او گفت: توزیع دو هزار و ۷۷ تن انواع نهاده‌های دامی جو، کنجاله، سبوس، ذرت و سویا بین دامداران این شهرستان را از دیگر اقدامات دربخش امور دام است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار