رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: این شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد که این امر زنگ خطر و هشدار را به صدا در آورده است.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: تاکنون هزار و ۱۸۹ بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی شده است.

عادل مقدس ادامه داد: تنگستان در وضعیت زرد کرونایی در استان قرار دارد که این موضوع زنگ خطر و هشدار را برای شهرستان به صدا در آورده است.

او افزود: در صورت ادامه سیر صعودی آمار بیماران مبتلا به کرونا در تنگستان و ادامه بی‌توجهی و کم توجهی به رعایت اصول بهداشتی امکان کنترل بیماری در آینده بسیار دشوار خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان، یکی از گروه‌های حساس و پرخطر ابتلا به بیماری کرونا را مادران باردار عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۸ مادر باردار در تنگستان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و یکی از این مادران باردار فوت کرده است.


بیشتر بخوانید


مقدس، روند اجرای طرح شهید سلیمانی را در شهرستان بسیار مطلوب و راهگشا خواند و افزود: طرح شهید سلیمانی موجب شد تا در کوتاه‌ترین زمان و با سرعت عمل بالا اطرافیان بیماران کرونا  بررسی شوند و با شناسایی بیماران جدید از گسترش بیماری در بسیاری از مناطق جلوگیری کنیم.

او، یکی دیگر از مزایای طرح شهید سلیمانی را مراقبت از بیماران کرونا مثبت در منزل برشمرد و بیان کرد: پزشکان و پرستاران متعهد شبکه بهداشت و درمان تنگستان به محض درخواست بیماران برای معاینه بر بالین آنان در منزل  حاضر می‌شوند و خدمات درمانی لازم را انجام می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان بیان کرد: در مناطقی از تنگستان مراسم و دورهمی‌ها به قوت خود پابرجاست و هنوز استفاده از ماسک نهادینه نشده است که این موضوع کنترل و جلوگیری از گسترش بیماری سیار سخت و پیچیده می‌کند به ویژه با توجه به اینکه بسیاری از این افراد کسانی هستند که به بیماری مبتلا هستند، اما علائم بیماری را ندارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.