جلسه نهایی رسیدگی به پرونده‌های فساد مالی و مدیریتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، جلسه نهایی رسیدگی به محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، امروز آغاز می‌شود. این تنها جلسه ای است که او از زمان آغاز روند دادگاهی شدنش به اتهام فساد اقتصادی در آن شرکت می‌کند.

دادگاه قرار است که شاهدانی را برای حضور در این دادگاه تعیین کند. نتانیاهو از هوادارانش خواست به دلیل شیوع ویروس کرونا به دادگاه نیایند. او مدعی شد: همه می‌فهمند که این یک تلاش شفاف دیگر برای سرنگونی نخست وزیر قدرتمند از جناح راست و به روی کار آوردن یک دولت چپ گراست. 

علاوه بر پرونده های فساد مالی، یکی دیگر از پرونده‌ها درباره دادن رشوه به رسانه‌ها برای پوشش خبری مثبت از او است. دیوان عالی کشور دستور داد که  پرونده‌های اضافی دیگر نیز  مورد بررسی قرار گیرند.

وکلای مدافع نتانیاهو با انتقاد از دادستانی به دلیل کوتاهی در کیفرخواست دیگر کسانی که در این پرونده ها اسمی از آنها برده شده، گفتند: این نشان می‌دهد آنها به دنبال حقیقت نیستند. تلاش آن‌ها فقط برای سرنگونی نتانیاهو و اطرافیانش است.

سخنگوی کنستروز یکشنبه خواستار به تعویق افتادن جلسه دادرسی به دلیل بحران ویروس کرونا شد، که خشم  حزب آبی و سفید را به دلیل مداخله در این امور برانگیخت.

معترضان به فساد نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی گفتند بیرون از جلسه دادگاه در قدس اشغالی و در حالی که محاکمه نتانیاهو در حال برگزاری است، تظاهرات خواهند کرد.

جنبش «نخست‌وزیر جنایت» که اصلی‌ترین جنبش است که این اعتراض را هدایت می‌کند، در بیانیه‌ای در این باره  اعلام کرد: «معترضان لباس‌های قرمز به تن خواهند کرد و تابلویی در دست خواهند داشت که روی آن نوشته شده: پاکسازی از فساد.»

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار