هشتمین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با کمترین حاشیه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،هشتمین روز از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با نمایش دو فیلم سینمایی «یدو» و «تی تی» به پایان رسید.

امروز نامزد‌های بخش سودای سیمرغ توسط دبیر جشنواره اعلام شد از سویی قرار است اختتامیه روز ۲۲ بهمن ساعت ۱۸ به صورت آنلاین برگزار شود.

نمایش ۱۶ فیلم سینمایی امروز به کار خود پایان داد و طی دو روز آینده ۴ فیلم منتخب نمایش داده می‌شود.

«یدو»؛ ساده و روان مانند «۲۳ نفر»

مهدی جعفری در «یدو» همان سادگی فیلم قبلی خود را پیشه کرده و قصه را روان و با کمترین فراز و فرود پیش می‌برد البته که این سادگی می‌تواند به دل مخاطب بنشیند.

اعلام نامزدهای سودای سیمرغ فجر ۳۹/ «یدو» و «تی تی» هم متوسط بودند

البته جعفری در فیلم قبلی خود یعنی «۲۳ نفر» موفق‌تر عمل کرد و توانست قصه‌ای جذاب‌تر را به مخاطب عرضه کند.

در این فیلم یک بز می‌بینیم که مادر خانواده علاقه و وابستگی شدیدی به آن دارد و به خاطرش از خیر و شر‌های زیادی می‌گذرد، سکانس‌های نشان دادن این حیوان آزار دهنده است و اینقدر در برخی مواقع کشدار می‌شود که مخاطب را دلزده می‌کند، چون دلیلی برای این حجم از بودن در سکانس‌های مختلف وجود ندارد و تعریف مشخصی برای آن نشده است.

اعلام نامزدهای سودای سیمرغ فجر ۳۹/ «یدو» و «تی تی» هم متوسط بودند

فیلمبرداری «یدو» یکی از بهترین‌های این دوره جشنواره است، چون دقیق و چشم نواز پیش می‌رود. بازی‌ها هم نمره قبولی می‌گیرند، چون ستاره پسیانی زحمت زیادی برای رسیدن به نقشش که بیش از ده سال از خودش بزرگتر است کشیده همچنین جعفری دوباره نشان داد می‌تواند از نوجوانان بازی‌های حساب شده‌ای بگیرد.

«تی تی»؛ آزار زنان ممنوع

وقتی به این فیلم نگاه می‌کنیم خیلی راحت می‌توان متوجه شد که آیدا پناهنده می‌گوید از زنان و احساسات آن‌ها نباید سواستفاده کرد و آزار دادن آن‌ها ممنوع است.

اعلام نامزدهای سودای سیمرغ فجر ۳۹/ «یدو» و «تی تی» هم متوسط بودند

قصه فیلم تا حدودی کشدار و خسته کننده است و هر نوع مخاطبی را نمی‌تواند با خود همراه کند. تلاش کارگردان برای استفاده از بازیگران مطرح برای جذاب کردن فیلم تقریبا به نتیجه نرسیده فقط از بازی الناز شاکردوست می‌توان دفاع کرد.

اعلام نامزدهای سودای سیمرغ فجر ۳۹/ «یدو» و «تی تی» هم متوسط بودند

در کل این فیلم هم مانند پانزده فیلم جشنواره نتوانست آنطور که باید و شاید موفق عمل کند و باز هم فیلمی شخصی به دور از در نظر گرفتن مخاطب عام می‌بینیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
هوتن شکیبا رو ببینید!
چجور دلشون اومد همچین فرشته ای رو کاندیدا نکنن با بازی درخشانش

در تیتر نوشتید یدو و تی‌تی هر دو متوسط هستن
پس چطور یدو ۱۰ رشته نامزد میشود تی‌تی ۳ رشته!؟

آهان فهمیدم سیاستی به نام فجر!
آخرین اخبار