معاون وزیر آموزش و پرورش در قزوین، ساخت ۴ مدرسه در طرح " از خشت تا بهشت" را سهم استان قزوین اعلام کرد و گفت: از این تعداد دو واحد آموزشی در حال احداث است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  سیدجواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش در شواری آموزش و پرورش استان قزوین ساخت ۴ مدرسه استثنایی در طرح " از خشت تا بهشت" را سهم استان قزوین اعلام کرد و گفت: از این تعداد دو واحد آموزشی در حال احداث است و زمین ساخت دو واحد دیگر هم تامین می‌شود.

او برای تامین اعتبار یکی از این واحد‌ها قول مساعد داد و گفت: یک خیر مدرسه ساز هم قول تاسیس و اعتبار یکی دیگر از این واحد‌ها را داده است.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی گفت: طرح " از خشت تا بهشت" از پارسال آغاز به کار کرد که تا کنون ۱۳۲ مدرسه ساخته و کلنگ زنی شده است.

حسینی افزود: امروز سالن شبیه ساز چند حسی برای اولین بار برای دانش اموزان اوتیسم افتتاح شد.

او اضافه کرد: دانش اموزان استثنایی نیاز به تجهیزاتی دارند که بچه‌های عادی ندارند به همین منظور ۱۰۵ قلم از وسایل مورد نیاز آن‌ها تامین می‌شود.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی از راه اندازی یک مرکز مشاوره و ۲ مرکز مشکلات یادگیری تا اول مهر ١٤٠٠ خبر داد.

حسینی افزود: با توجه به اینکه امسال ٩٩ درصد دانش اموزان سنجش شدند یک پایگاه سنجش دائمی در استان تاسیس می‌شود.

او با تاکید بر سرمایه گذاری در آموزش و پرورش گفت: بانک جهانی سرمایه انسانی را یکی از سرمایه‌های مهم نام می‌برد که با مهارت‌ها و دانش انسانی سنجیده می‌شود.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی به ٣ وجه عدالت در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش عامل اصلی عدالت است و نباید بی عدالتی در آن ترویج شود.

حسینی با اشاره به اینکه٨٠٠ هزار معلم و ١١٥ مدرسه در داخل شبکه شاد کار می‌کنند، گفت: این شبکه موجب شد تا آموزش تعطیل نشود.

او افزود: ٧٢ درصد از دانش آموزان شبکه شاد استفاده می‌کنند و ٣٠ درصد یعنی ٣ میلیون نفر به علت نداشتن تجهیزات آموزشی از این بستر بی بهره هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.