رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور گفت: عملیات اجرایی احداث ۱۳۲ مدرسه در طرح "از خشت تا بهشت" در کشور آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سیدمحمد حسینی رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور در مراسم کلنگ زنی احداث مدرسه زنده یاد محسن ریحانی افزود: همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی احداث ۱۳۲ مدرسه در طرح "از خشت تا بهشت" در کشور آغاز شد.

حسینی  افزود: احداث این مدارس چند مؤلفه دارد که اولین ویژگی آن این است که در مسیر طرح «از خشت تا بهشت» می‌باشد و دومین ویژگی این طرح این است که برای فرشتگان زمینی ساخته می‌شود و مدرسه سازی برای این فرشتگان خیر کثیر است.

وی سومین ویژگی احداث مدارس برای دانش آموزان استثنایی را مقطع پیش دبستانی و دبستانی بودن این طرح اعلام کرد و افزود: دوره پیش دبستانی بسیار مقطع مهمی بویژه برای این فرشتگان زمینی است.

حسینی اضافه کرد: امروز گروه‌های زیادی تحت پوشش قرار دارند که یکی از این گروه‌ها، ناتوانان ذهنی و گروه چند معلولیتی است که مدرسه زنده یاد محسن ریحانی این گروه را پوشش می‌دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده و خیر این مدرسه نیز یک بانوی معلم است.

کمبود فضای آموزشی در ناحیه شهری مهرگان

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این مراسم گفت: امیدواریم بتوانیم پایبند آرمان‌های نظام انقلاب اسلامی باشیم که برای آن در سال ۵۷ قیام کردیم و متعهدانه و همدلانه به این آرمان‌ها جامع عمل بپوشانیم.

حسنعلی اصغری افزود: ما خدمتگزار مردم هستیم و هیچ مسوولی شأنی جز خدمت به مردم ندارد و تلاش برای محرومیت زدایی در هر سطحی تنها بخش کوچکی از وظایف است.

وی اظهار داشت: امرور مفتخریم بنا‌های جدیدی را احداث کنیم که عمده این اقدامات به همت خیران بوده و در شهرک مهرگان هنوز با کاستی‌های مواجه هستیم.

این مدرسه در زمینی به مساحت هزار و ۷۰ مترمربع با زیر بنا ۷۰۰ متر مربع با ۶ کلاس درس توسط یک خیر احداث خواهد شد.

همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر عملیات اجرایی احداث مدرسه استثنایی ریحانه با حضور معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور روز یکشنبه در شهرک مهرگان آغاز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.