شهردار سیرجان طی حکمی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به‌عنوان دبیر شهرجهانی‌گلیم معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با توجه به دستورالعمل جدید شورای‌جهانی صنایع دستی، مبنی بر انتصاب شهرداران به‌عنوان دبیران شهر‌های جهانی، رضا‌سرو‌ش‌نیا شهردار سیرجان، طی حکمی از سوی علی‌اصغر مونسان؛ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به‌عنوان دبیر شهرجهانی‌گلیم معرفی شد.

در مراسمی که امروز با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان و فرماندار ویژه سیرجان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات ابوذر خواجویی‌نسب، دبیر پیشین این نهاد، حکم دبیری شهرجهانی گلیم به شهردار سیرجان، اهدا شد.

همچنین به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی استان و برای استفاده از تجارب ابوذر خواجویی نسب در این عرصه، وی به‌عنوان رییس دبیرخانه شهرجهانی گلیم، معرفی شد.

 سهراب بهاالدینی فرماندار ویژه سیرجان در این جلسه با توجه به قدم‌های مثبتی که در ماه‌های اخیر در بحث گلیم برداشته شده، اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی دبیرخانه و ورود جدی‌تر شهرداری به این حوزه، به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه شهرجهانی گلیم باشیم.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نیز این جلسه، برند شهرجهانی‌گلیم را بزرگ‌ترین امتیاز برای سیرجان دانست که در صورت توجه به آن، هم در بحث‌های اقتصادی و هم در عرصه گردشگری، سیرجان را صاحب ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای خواهد کرد.

رضا سروش‌نیا شهردار سیرجان هم ابراز امیدواری کرد: با فعالیت‌ها و توجه بیشتر به دبیرخانه شهرجهانی، به‌زودی فصل جدیدی از فعالیت‌ها در راستای حفظ، احیا، آموزش، توسعه و ترویج هنر جهانی گلیم‌بافی در سیرجان آغاز خواهد شد.

در پایان این جلسه نیز ابوذر خواجویی‌نسب رییس دبیرخانه گلیم سیرجان، با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر سعی شد تا از مسیر‌های مختلف، گلیم سیرجان معرفی و تبلیغ شود، گفت: با کار‌های اجرایی و پژوهشی، بسیاری از موانعی که بر سرِ راه شهرجهانی‌گلیم بود، برطرف شده و تنها با اندکی توجه بیشتر از سوی نهاد‌های متولی و همت بیشتر، شهرجهانی‌گلیم در جایگاه واقعی خود قرار گرفت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۰:۲۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
بسیار عالی
آخرین اخبار