سخنگوی شرکت آسترازنکا اعلام کرد قادر به تایید کارآمدی این واکسن در برابر صورت شدید بیماری کرونا ناشی از سویه آفریقای جنوبی کووید-۱۹ و بستری ناشی از آن نیستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آسترازنکا شنبه اعلام کرد که بر اساس نتایج مقدماتی یک مطالعه، واکسن کووید-۱۹ این شرکت به نظر می‌رسد روی سویه آفریقای جنوبی ویروس کرونا چندان اثربخش نیست.

این فایننشال تایمز بود که پیش‌تر داده‌های مقدماتی این مطالعه را که از سوی دانشگاه ویتواترزراند Witwatersrand آفریقای جنوبی و دانشگاه آکسفورد، انجام شده است، منتشر کرد.

در حال حاضر سه سویه از ویروس کرونا، دانشمندان و کارشناسان بهداشتی را نگران کرده است، سویه‌های موسوم به انگلیسی، آفریقای جنوبی و برزیلی که به نظر می‌رسد راحت‌تر از بقیه انتقال می‌یابند.

سخنگوی آسترازنکا گفت قادر به تایید کارآمدی این واکسن در برابر صورت شدید این بیماری و بستری ناشی از آن نیستند، زیرا افراد مشارکت کننده عمدتا جوان و سالم بودند.

سخنگوی آسترازنکا اعلام کرد در این آزمایش که در مرحله اول و دوم است، نتایج مقدماتی اثربخشی محدودی بر ضد نشانه‌های خفیف تا متوسط ناشی از ویروس کرونا آفریقای جنوبی نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
پس چرا دولت می خواد این نوع واکسن انگلیسی را وارد کنه
آخرین اخبار