وزیر توزیع واکسن انگلیس می‌گوید کشف گونه‌های متعدد از ویروس کرونا، تولیدکنندگان واکسن را به بهبود محصولات خود واداشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، یک وزیر دولت انگلیس اعلام کرد تاکنون نزدیک به ۴ هزار نوع ویروس که موجب بیماری کووید-۱۹ می‌شوند، در دنیا شناسایی شده اند.

ندیم الزوهاوی، وزیر توزیع واکسن کرونا با بیان این موضوع نگران کننده یادآور شد این مسئله باعث شده تا شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا تمرکز بیشتری را بر ایمنی بخشی واکسن‌های خود قرار دهند. زیرا هیچکس نمی‌خواهد واکسن‌های کرونا در برابر گونه‌های جدید بی اثر باشد.

وزیر انگلیسی تأکید کرد که تمام تولیدکنندگان واکسن از جمله فایرز، مدرنا و آستروزینکا و سایر تولیدکنندگان در تلاشند واکسن‌ها را بهبود بخشند و اطمینان حاصل کنند که برای هر متغیری آماده هستند.

بر اساس اعلام سایت «ورلد اُ میترز»، تاکنون بیش از ۱۰۴ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۱۳۹ نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۲ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۷۱ نفر جان باخته و ۷۶ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۸۵۷ نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

طبق جدیدترین آمارها، آمریکا با ۲۷ میلیون و ۲۷ هزار و ۳۴۷ نفر مبتلا در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب هند، برزیل، روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه و آلمان قرار گرفته‌اند.

با گذشت بیش از یکسال از پیدایش ویروس کرونا و تولید واکسن‌های مختلف برای مقابله با آن، اثربخشی این واکسن به دغدغه مهمی برای همگان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهرفرنگ
۱۷:۵۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
4000 گونه تازه کشف شده کشف نشده هاش بماند ، انسان ها چند گونه هستند و نمی توانند با هم زندگی کنند ، کرونا چه خانواده بزرگ و فامیل فراوانی دارد ...
آخرین اخبار