غلامپور گفت:با اجرایی شدن طرح حذف کپی مدارک از فرایند بانکی قم برای دریافت هرگونه خدماتی در قم نیازی به دریافت کپی مدارک وجود نخواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،جواد غلامپورمدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: پیش از این استان‌های قم، سمنان و خوزستان پایلوت کشوری برای حذف اخذ کپی مدارک در دستگاه‌های اجرایی برای دریافت خدمات بودند که این طرح شامل بانک‌ها نمی‌شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم،تصریح کرد: با اجرایی شدن این موضوع، برای دریافت هرگونه خدماتی از بانک‌ها، دستگاه‌ها و نهاد‌های استان دیگر نیازی به ارائه کپی مدارک نیست بلکه ارائه کدملی کفایت می‌کند.

او ادامه داد: یکی از موضوعات مهم که درماه‌های اخیر به صورت جدی در این استان پیگیری شد، عملیاتی کردن احراز هویت الکترونیکی در بانک‌های قم است که با اجرایی شدن آن، دیگر نیازی به اخذ کپی مدارک برای احراز هویت وجود ندارد.

غلامپور افزود: سازمان محور و خدمات محور بودن چالش مهم در الکترونیکی کردن فرایند خدمات دستگاه‌های مختلف و تحقق دولت الکترونیک است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با تاکید بر اینکه سازمان محور بودن فرایند الکترونیکی کردن خدمات را می‌توان در مقایسه بانک‌ها در این زمینه مشاهده کرد گفت: درحالی که تمام بانک‌ها خدمات مشابهی ارائه می‌کنند، ولی تفاوت میزان خدمات برخط توسط بانک‌های مختلف بسیار زیاد است.

او ادامه داد: یکی از بانک‌های کشور را می‌توان پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی دانست به گونه‌ای که برای دریافت هرگونه خدمتی از این بانک از افتتاح حساب تا دریافت تسهیلات، نیازی به مراجعه حضوری نیست و این در حالی است که برخی دیگر از بانک‌ها نیز برای کوچکترین خدمت مجبور به مراجعه حضوری به بانک هستند.

غلامپور، بیان کرد: نرم افزار موبایلی «دولت همراه»، به منظور تجمیع خدمات تمام دستگاه‌های دولتی طراحی و در دسترس مردم قرار گرفته است که امکان نصب این نرم افزار و استفاده از خدمات دستگاه‌های مختلف وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، گفت: هم اکنون ۶۵۰ خدمت دستگاه‌های اجرایی قم الکترونیکی شده که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش یافته‌است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با بیان اینکه الکترونیکی کردن فرایند‌های اداری، در ۲ سطح ملی و استانی پیگیری می‌شود، ادامه داد: یکی از موفق‌ترین شرکت‌هایی که الکترونیکی کردن فرایند خدمات اداری آن‌ها در سطح استان پیگیری می‌شود، شرکت آب و فاضلاب است که توانسته بخش مهی از خدمات خود را در این استان الکترونیکی کند.

غلامپور، با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات دستگاه‌های اجرایی به صورت الکترونیکی و توسعه دولت الکترونیک، افزود: شیوع ویروس کرونا، ارائه خدمات دولتی به صورت الکترونیکی را سرعت بخشیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، استقبال نهاد‌های حوزوی از بستر‌های مجازی برای ارائه خدمات خود را قابل تقدیر دانست و گفت: برخی از نهاد‌های حوزوی مانند مرکز خدمات حوزه علمیه در فرایند الکترونیکی کردن خدمات خود از بسیاری از دستگاه‌های دولتی جلوتر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.