رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: از نخستین مسافرخانه سنتی همزمان با هفتمین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور مسئولان محلی در تربت‌حیدریه بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: نخستین مسافرخانه تربت حیدریه واقع در خیابان کاشانی با هزینه افزون بر ۱۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

او افزود: این مسافرخانه با زیربنای ۴۰۰ مترمربع دارای چهار سوئیت اقامتی با ارائه خدماتی از قبیل قهوه‌خانه، غرفه فروش صنایع دستی و سوغات، عکاس خانه سنتی و کافه کتاب است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه ادامه داد: محل این مسافرخانه در واقع یکی از خانه‌های تربت‌حیدریه است که با تغییر کاربری مناسب به یک مجموعه اقامتی گردشگری تبدیل شده است.

محمدی همچنین کمبود واحد اقامتی را یکی از مهمترین مشکلات زیرساختی برای توسعه صنعت گردشگری در این خطه ذکر و بیان کرد: سعی شده این کمبود با ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی و اخیرا راه‌اندازی خانه‌مسافر رفع شود.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.