رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:با فراهم شدن زیر ساخت‌ها، تزریق واکسن کرونا از این هفته آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا قدیر،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه ستاد کرونای استان قم با اشاره به اختصاص ۲۰ هزار دوز واکسن کرونا به استان قم  گفت:گروه نخست دریافت‌کننده واکسن کرونا کادر درمان بخش مراقبت‌های ویژه ۵ بیمارستان استان است.

او در ادامه تزریق واکسن کرونا را بر اساس اولویت بندی عنوان کرد و گفت: در فاز اول بین ۳ گروه و در مرحله دوم بین ۵ گروه واکسیناسیون انجام می‌شود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم،گروه دوم را شامل جمعیت بالای ۶۵ سال، بیماران فشار خون و قلبی، افراد مبتلا به دیابت، افراد چاق مفرط، و بیماران بدخیم اعلام کرد.


قدیر با اشاره به ورود اولین محموله واکسن کرونای اسپوتنیک ۵ روسی گفت: با فراهم شدن زیر ساخت‌ها، تزریق واکسن کرونا از این هفته آغاز خواهد شد.


او فرایند واکسیناسیون را در چند فاز عنوان کرد و افزود: زمان واکسیناسیون عمومی زمان بر خواهد بود و پیش بینی می‌کنیم حداقل یک سال طول بکشد.


 قدیر تاکید کرد: رعایت شیوه نامه ها‌ی بهداشتی تا زمان واکسیناسیون همگانی باید در دستور کار مردم باشد.


استاندار قم هم در این جلسه با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای اجرای فرآیند واکسیناسیون گفت: با هدف هماهنگی و اجرای بهتر واکسیناسیون کمیته‌هایی با حضور ۱۳ دستگاه استانی تشکیل می‌شود.


 سرمست همچنین برگزاری آزمون زبان انگلیسی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها و انجام ۳ خدمت به صورت الکترونیکی درتمام دستگاه‌های اجرایی را از مصوبات امروز ستاد مقابله با کرونای استان اعلام کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.