طی چند سال اخیر کمبود امکانات و بی توجهی به دوچرخه سواران، آن‌ها را از رقابت با سایر کشور‌ها ناامید کرده است.

به گزارش  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  دوچرخه سواری ایران تنها یک سهمیه المپیک آن هم از طریق رنکینگ کسب کرده است. تعویق المپیک توکیو که می‌توانست یک فرصت خوب برای دوچرخه سواری ایران باشد، اما تبدیل به یک تهدید شده است.

فدراسیون دوچرخه سواری در در آستانه ۱۷۰ روز مانده به المپیک با سرپرست مدیریت می‌شود. البته پیش از این هم فدراسیون دوچرخه سواری به مدت یک ماه بدون سرپرست و توسط دبیر فدراسیون  مدیریت می‌شد. در این بین افشین داوری سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری به علت داشتن سودای ریاست در انتخابات فدراسیون شطرنج شرکت کرده است.

دوچرخه سواری که یک رشته پر مدال در آسیا و المپیک است و کشور‌های همسایه برای مدال آوری روی این رشته حساب باز کرده اند، اما رکابزنان ایرانی با ابتدایی‌ترین مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

رشته دوچرخه سواری طی چند سال اخیر افت و خیز‌های زیادی داشته است و نتوانسته رضایت وزارت ورزش را جلب کند. موضوع مهمی که وجود دارد نبود و محدود بودن امکانات دوچرخه سواری است. رکابزنان حتی یک پیست چوبی استاندارد برای تمرین کردن ندارد.

فدراسیون دوچرخه سواری تا یک ماه مانده به المپیک فرد اعزامی به المپیک توکیو را معرفی نمی‌کند. البته تیم ملی دوچرخه سواری با مشکل‌هایی همچون بیمه نبودن و دریافت نکردن حقوق دست و پنجه نرم می‌کند.  

مهدی علینژاد معاون وزیر ورزش و جوانان هم درباره دوچرخه سواری این چنین گفت: ۴ فدراسیون از جمله دوچرخه سواری با سرپرست اداره می‌شود. دوچرخه سواری فقط المپیکی است که یک سهمیه گرفته و خیلی در معرض رقابت نیست. در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، اما در المپیک این طور نیست. 

با صحبت‌هایی که علینژاد معاون وزیر ورزش و جوانان مشخص است که وزارت ورزش و جوان هم امید چندانی برای موفقیت ایران در المپیک توکیو ندارد. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که ایران در بخش استعداد در دوچرخه سواری مشکل ندارد بلکه بی توجهی به این رشته ما را از سایر رقبا از جمله آسیا عقب انداخته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار