با فعال شدن مراکز مثبت زندگی، ۲۲ خدمت و فعالیت بهزیستی در نزدیک‌ترین محل به زندگی افراد جامعه هدف در این مراکز ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز فعالیت مراکز مثبت زندگی از ابتدای اسفندماه در استان همزمان با سراسر کشور گفت: ۱۱۸ مددکار برای فعالیت در مراکز مثبت زندگی در استان ساماندهی شده اند.

او با اشاره به اهمیت اجرای طرح برون‌سپاری فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی افزود: مجوز فعالیت ۳۶ مرکز مثبت زندگی در استان صادر شده است.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: با فعال شدن این مراکز ۲۲ خدمت و فعالیتی که در بهزیستی به جامعه هدف ارائه می‌شد، از این پس در نزدیک‌ترین محل به زندگی افراد جامعه هدف در این مراکز ارائه می‌شود.

او با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی به ازای هر ۴۵۰ خانواده زیرپوشش یک مرکز در استان فعال خواهد شد ادامه داد: ارائه خدمات به جامعه هدف در نزدیک‌ترین محل زندگی آن‌ها و کاهش رفت و آمد مددجویان به ادارات شهرستان و استان، از اهداف راه‌اندازی این مراکز است.
عسگری گفت: با فعال شدن این مراکز به ازای هر ۱۵۰ پرونده یک مددکار فعال خواهد شد و تاکنون ۱۲ هزار پرونده مددجویان زیرپوشش این نهاد به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است و مابقی پرونده‌ها به نوبت واگذار خواهد شد است.

او با اشاره به اینکه ۳۲ هزار و ۶۸۳ نفر دارای معلولیت شدید، خفیف و متوسط در استان شناسایی شده است افزود: از این تعداد ۱۳ هزار و ۵۵۲ نفر مستمری‌بگیر دائم سازمان بهزیستی هستند.

عسگری اضافه کرد: در استان هم‌اکنون هفت مرکز اورژانس۱۲۳ و ۹ تیم سیار، ۲۸ گروه همیار زنان سرپرست خانوار و ۳۷ مرکز توانبخشی معلولان و سالمندان با جمعیتی بیش از پنج هزار و ۵۳۸ نفر فعال است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار