عضو کمیته رسانه و ارتباطات شورای وحدت در مورد چرایی به وجود آمدن شورای وحدت توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی انصاری عضو کمیته رسانه و ارتباطات شورای وحدت در مورد چرایی به وجود آمدن شورای وحدت اصولگرایان یادداشتی را برای باشگاه خبرنگاران جوان نوشته است که متن آن به شرح زیر است:

شورای وحدت؛ چیستی و چرایی؟

۱- بازخوانی تجربه ادوار گذشته انتخابات به خصوص در دو دهه اخیر نشان‌می دهد که تلاش‌های همیشگی برای ایجاد و تقویت وحدت و همگرایی میان نیرو‌های انقلاب غالبا به نحوی مطلوب حاصل نگردیده و شرایط به گونه‌ای پیش رفته که در بزنگاه و در موعد حساس، ائتلاف شکسته شده و اتفاقات نامیمون رقم خورده و شده آن چه نباید بشود؟!

بر این اساس، برخی تجارب تلخ که از اشتباهات ناخواسته و یا بی اخلاقی‌ها و تک روی‌ها ناشی شده، به انشقاق و چند پارگی در بین نیرو‌های ارزشی و انقلابی مشهور به اصولگرا شده و لازم است اکنون که در آستانه انتخاباتی بسیار مهم از جهات گوناگون هستیم این تجارب تکرار نشوند؛ از سوی دیگر، وحدت و اجماع نیرو‌های ولایی و انقلابی و ارزشی بیش از پیش به مطالبه جدی و عمیق اقشار و طیف‌های گوناگون مردمی و جریان حزب اللهی و ... تبدیل شده که همیشه چشم به راه آن وحدت و اجتماع پرقدرت از سوی نخبگان اصولگرا و ارزشی بوده اند تا از مرکز به کل کشور و استان‌ها و شهرستان‌ها سرایت پیدا کند. این بار، نوبت تحقق این مطالبه به حق است.

۲- شورای وحدت با چنین رویکردی از گردهم آمدن نمایندگان و برگزیدگان طیف‌های گوناگون سیاسی و در فرایندی کاملا دموکراتیک و مبتنی بر انتخاب و رای شکل گرفت؛ شورای وحدت با جمع بندی نظر و دیدگاه همه احزاب و تشکل‌های اصولگرا ترکیب خود را مشخص ساخت و اکنون چیزی نیست جز یک مرکز دعوت و هدایت همه این نیرو‌ها به بصیرت، هوشمندی، دغدغه مندی، انقلابی گری، مردم گرایی... و در یک کلام تلاش برای تشکیل یک دولت جوان انقلابی، پویا و پر تحرک در آستانه شروع چهل سال دوم نظام اسلامی.

شورای وحدت را باید یک اقدام راهبردی مبتنی بر مطالبه جامعه و نظام برای برداشتن گامی بزرگ در مسیر نجات کشور از بن بست کنونی قلمداد کرد؛ اقدامی که به تمام داشته‌های درونی و توان ملی اعتماد دارد و به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی، دینی و ملی متعهد است و عمیقا بر این باور است که جز با روی کار آمدن گفتمان انقلابی و به مدد یک دولت جوان، پرکار و پرتحرک عبور از شرایط نابسامان فعلی مقدور نخواهد بود.

۳- شورای وحدت قطعا یک حرکت هوشمندانه برای خلق وحدت در بین نیرو‌های ارزشی و انقلابی است تا با ابتکاری هدفمند همه طیف‌ها اعم از ناامید یا سرخورده یا منفعل و ... را که در نتیجه هشت سال بی تدبیری و بی تحرکی دولتی فرتوت و ناتوان به چنین وضعیتی در آمده اند، به میدان بیاورد. این تشکیلات و به عبارتی این سازوکار همچنین در تلاش است با بستر سازی برای همکاری و همگرایی نسل‌های قدیم و جدید اصولگرا، به انتقال تجربیات بین نسلی میان سیاسیون انقلابی دیروز و امروز یاری رسانده و به تحقق گردش نخبگان کمک کند.

۴- از منظر تحلیل سیاسی، باید اذعان‌داشت اگر نیرو‌های انقلابی قادر باشند اجماع و وحدت خود را به نحوی واقعی و حداکثری به نمایش بگذارند حتی بسیاری از طیف‌های اجتماعی که بر اساس نگرش و تفکر سیاسی خود غالبا به سوی اصلاح طلبان متمایل می‌شوند به این سمت گرایش پیدا می‌کنند.

اتحاد و وحدت نیرو‌های ارزشی و انقلابی برای تمام طیف‌های جامعه ایرانی جذابیت دارد. زیرا افکار عمومی ما صداقت و عدالت بیشتری از جریان انقلابی در حافظه تاریخی و سیاسی خود ثبت و ضبط کرده است. به باور مردم وقتی اصولگرایان پیش از انتخابات به وحدت حداکثری رسیده اند یعنی واقعا برای کار و خدمت و تحول و ... به میدان آمده اند و حتما در تشکیل دولت موفق‌تر عمل خواهند کرد. پس شورای وحدت اگر واقعا موفق ظاهر شود، یک مانور سیاسی پیش از عملیات واقعی است! مانوری برای نشان‌دادن صداقت در گفتار و عمل سیاسی و آن گاه یک عملیات حقیقی برای نشان دادن روحیه خدمت و انقلابی گری هوشمندانه و عالمانه و منطقی با مصالح و منافع عمومی نظام و مردم.

۵- همه می‌دانند که شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت مبارز شکل گرفت. اما جامعه روحانیت بیش از همگان با اتخاذ رویکردی دلسوزانه در پی پایان بخشیدن به پدیده پدرخوانده‌ها و فصل الخطاب‌ها و ... است. جامعه روحانیت در این بین نه به دنبال فصل الخطاب بودن و ریش سفیدی است و نه می‌خواهد حرف آخر را بزند؛ جامعه روحانیت فقط بستر ساز و هدایت گر وحدت همه نیرو‌های ارزشی است و چتر وحدت را به گونه‌ای برای همه طیف‌ها گسترانیده که تعامل و همگرایی بین تمام نیرو‌های انقلابی را پوشش دهد.

۶- شورای وحدت تعهد خود به اخلاق سیاسی و سیاست‌ورزی اخلاق مدار را به همه گوشزد کرده است. اخلاق انتخاباتی و اخلاق رقابت از همین ابتدای کار در دستور کار شورای وحدت است و با سعه صدر و رعایت اصول دینی و اخلاقی به این تعهد پایبند خواهد بود؛ نکته پایانی این که شورای وحدت در مواجهه با افراد یا نیرو‌هایی که برای خود حریم و حیطه خاص قایل بوده و به نحوی از انحاء به عنوان نیروی گریز از مرکز عمل کرده اند، در تلاش است به گونه‌ای اخلاقی و محبت آمیز تعامل کند تا شاید آنان نیز به وحدت حداکثری نیرو‌های انقلاب کمک کنند. شورای وحدت، به پیروزی قاطع مردم و نظام در انتخابات ۱۴۰۰ امیدوار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار