توئیتر و اینستاگرام از خرید و فروش نام‌های کاربری خاص جلوگیری می‌کنند

دو شرکت فیسبوک و توئیتر اعلام کردند که در حال حذف حساب‌های کاربری خاص و مزاحم برای سایر کاربران هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فیسبوک و شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کردند صدها حساب که برای فروش نام‌های کاربری نادر ساخته شده‌اند را حذف کردند. یکی از روزنامه نگاران نیز در این رابطه اعلام کرده است که دو شبکه اجتماعی تیک تاک و توئیتر نیز همین اقدام را انجام داده‌اند تا از این طریق احتمال هک و انجام اقدامات سودجویانه را به صفر برساند. اینستاگرام همچنین اعلام کرده که اطلاعات موجود در وب سایت OGUsers که بستری برای هک کردن حساب کاربری افراد هنگام تعویض شماره تلفن است، کاملا غیز قانونی بوده و از افرادی که در این وب سایت عضو هستند نیز درخواست تعویض رمز عبور اینستاگرام خود را کرده است.

سخنگوی فیسبوک نیز در این رابطه اعلام کرد که ما از امروز در حال حذف تعداد زیادی از حساب‌های کاربری متصل به انجمن OGUsers هستیم که دائما برای افراد حقیقی موجود در اینستاگرام آزار و اذیت به وجود می‌آوردند.  گفتنی است برخی از این حساب‌ها حتی از کاربران اینستاگرام اخاذی نیز کرده‌اند و همین موضوع باعث شده تمرکز ما برای از بین بردن این حساب‌‌ها بسیار بالاتر از پیش شود.

توئیتر و اینستاگرام

نگرانی فیسبوک از قابلیت بازیابی پست‌های حذف شده در اینستاگرام

از طرفی نیز اینستاگرام در اوایل هفته گذشته قابلیتی را اضافه کرد که به کاربران امکان بازگردانی پست‌های حذف شده آن‌ها را می‌داد. این موضوع سبب شد نگرانی فیسبوک بیش از پیش افزایش یابد چرا که در صورت هک شدن حساب یک کاربر امکان دسترسی به اطلاعات قدیمی آن شخص نیز وجود دارد و فیسبوک به دنبال ارتقا سطح امنیتی حساب کاربری مشترکان خود است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.