موحد گفت: استفاده بیشتر مردم از سیستم‌های الکترونیک قضایی مراجعات به محاکم را کاهش می دهد و این اقدام در کاهش فساد نیز تاثیر به سزایی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،یدالله موحد ،رییس کل دادگستری استان کرمان در جمع کارکنان اداری و قضایی شهرستان فهرج گفت: قوه قضاییه برای کاهش کار دفاتر و شعب، اقدام به راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کرده است که این اقدام در کاهش مراجعات به دفاتر محاکم نقش به سزایی داشته است.

او با اشاره به برگزاری نخستین دادگاه الکترونیک بین المللی در استان کرمان برای اولین بار در کشور، عنوان کرد: این اقدام در کاهش هزینه ها، افزایش سرعت رسیدگی و تسهیل امور قضایی مردم تاثیر به سزایی داشته و با توسعه دادرسی‌های الکترونیک در داخل کشور نیز می‌توان کیفیت و سرعت خدمات قضایی را ارتقاء بخشید.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، با اشاره به این که مراجعات بیهوده به محاکم یکی از معضلات محاکم به شمار می‌رود، بیان کرد: با اطلاع رسانی دقیق و افزایش آگاهی‌های عمومی مردم می‌توان زمینه استفاده بیشتر مردم از سیستم‌های الکترونیک قضایی را فراهم کرده و از این طریق مراجعات به محاکم کاهش یابد و این اقدام در کاهش فساد نیز تاثیر به سزایی دارد.

موحد با اشاره به این مطلب وضعیت قضایی این حوزه رو به بهبود است، گفت: طبع کار قضایی سنگین و سخت است و اقدامات انجام شده در این حوزه قابل تقدیر است.

او توزیع نیرو‌های انسانی را متناسب با نیاز دستگاه قضایی دانست و گفت: در سنوات اخیر ۲۰۰ قاضی و ۲۰۰ کارمند به دستگاه قضایی استان کرمان اضافه شده است، اما جوابگوی نیاز‌های موجود نیست و در سال آینده نیز در راستای جبران کاستی‌های موجود در حوزه نیروی انسانی، براساس برنامه‌های قوه قضاییه اقدام خواهد شد.

او حفظ کرامت مراجعان را از اولویت‌های مدنظر در دستگاه قضایی دانست و تصریح کرد: همواره باید با مراجعان به دستگاه قضایی با کرامت و روی خوش برخورد شود.

شهرستان فهرج در ۲۵۴ کیلومتری از مرکز استان کرمان قرار دارد، این شهرستان از شمال به کویر لوت از جنوب به شهرستان ریگان از شرق به استان سیستان و بلوچستان و از غرب به شهرستان بم محدود می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار