امروز در استان مرکزی علاوه بر آزادی ۶۵ زندانی از سوی ستاد دیه ۲۷ زندانی هم به یمن دهه فجر آزاد شدند.

حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در جریان بازدید از زندان اراک  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت:به یمن دهه فجر و با توجه به اقدامات صورت گرفته علاوه بر آزادی دیگر زندانیان  ۱۴ نفر از بانوان و ۱۳ نفر از آقایان زندانی امروز آزاد خواهند شد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: آزادی این ۲۷ زندانی علاوه بر ۶۵ زندانی است که امروز آزاد خواهند شد که زمینه آزادی این ۶۵ نفر از طرق ستاد دیه فراهم شده است و همچنین بیش از ۷۴۰ نفر به مرخصی اعزام خواهند شد که اقدام فوق‌العاده‌ای در دهه فجر است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد دیه استان بیان کرد: از ابتدای امسال تا امروز به کمک‌های ستاد دیه بیش از ۲۱۵ نفر از زندانیان آزاد شده‌اند.

او ادامه داد: حدود ۵۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از ستاد دیه به زندانیان کمک شده و گذشت‌ها و بخشش مردمی نیز حدود ۱۱۰ میلیارد ریال محاسبه شده است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه در استان مرکزی اقدامات خوبی در رابطه با زندانیان صورت گرفته و تمام قضات استان با زندانیان ملاقات می‌کنندتصریح کرد: یکی از سیاست‌های تحولی قوه قضاییه رسیدگی ویژه و خاص و سریع به امور زندانیان است تا کسی بی جهت و بدون رعایت قانون در زندان نماند.

او اظهار کرد: در این خصوص ریاست قوه قضاییه طرحی مبنی بر"طرح پایش و غربالگری زندانیان" را اجرا کردند که نتایج خوب و شایسته‌ای را به همراه داشت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت کرد: از ابتدای طرح پایش تا به امروز بیش از دو هزار نفر مرخصی و خروج از زندان در استان انجام شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.