مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی:

سرانه پایین مطالعه در استان مرکزی نگران کننده است

ثامنی گفت: باید با افزایش سرانه فیزیکی فضای مطالعه در استان مرکزی توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ثامنی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوه گفت: پائین بودن سرانه مطالعه در استان نگران کننده است.

ثامنی با اشاره به ضرورت حضور خیرین در امر توسعه‌ی سرانه‌ی مطالعه در استان مرکزی افزود: باید با افزایش سرانه فیزیکی فضای مطالعه توسعه یابد.

او اضافه کرد: در ارزیابی آبان ماه امسال، انجمن کتابخانه‌های عمومی ساوه و زرندیه توانست با هم افزایی و نظارت و ارزیابی دقیق وضعیت کتابخانه‌ها، رتبه برتر سطح کشور را کسب کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به نیاز ساکنین شهر‌های آوه و یل آباد به احداث فضای فیزیکی کتابخانه اضافه کرد: با واگذاری زمین مورد نیاز در سریعترین زمان ممکن تجهیزات لازم و نیروی انسانی تامین در این دو نقطه‌ی شهرستان ساوه تامین خواهد شد.

علی میرزایی فرماندار ساوه هم از انعقاد تفاهم نامه‌ی مشترک بین انجمن کتابخانه‌ها با سازمان زندان‌های کشور خبرداد و گفت: با تجهیز زندان ساوه به کتابخانه‌ی مجهز زمینه‌ی ارتقا سطح آموزش و سواد زندانیان بیش از گذشته فراهم خواهد شد.


میرزایی با اشاره به قدمت تاریخی شهر آوه به عنوان یکی از کانون‌های تشییع افزود: با واگذاری دو قطعه زمین از سوی خیرین سعی خواهیم کرد، پس از ساخت فضای فیزیکی کار تجهیز و زیرساخت‌های مورد نیاز آن از سوی اداره کل کتابخانه‌های استان مرکزی انجام شود.

او با اشاره به اینکه کتابخانه شهر‌های آوه و یل آباد، با کمک خیرین احداث می‌شود گفت: با جانمایی این کتابخانه‌ها عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

در پایان این جلسه، فرماندار ساوه به عنوان رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوه از سوی استاندار مرکزی مورد تجلیل قرار گرفت.

در استان مرکزی ۷۳ کتابخانه فعال است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.