بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی در استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی برای هفته کتابخوانی این استان که از ۲۴ تا ۲۹ آبان‌ماه برگزار می‌شود، تدارک شده است.

دانشی افزود: هر سال در آبان ماه و با نزدیک شدن به هفته کتاب برنامه های متنوعی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و کمک به ارتقای سرانه مطالعه برگزار می شود تا بتواند گامی مناسب در راستای آشنایی جوانان و نوجوانان و عموم مردم با کتاب و مطالعه باشد.

او از مهم ترین برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته کتابخوانی را اهدای کتاب به مناطق کم‌برخوردار استان با عنوان همدلانه با یار مهربان، آغاز پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان و اهدای کتاب به کادردرمان بیمارستان‌های استان دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: اهدای کتاب به ۲ مرکز زندان اراک و مرکزبازپروری ویژه کودک و نوجوان استان، آغاز بکار طرح روستائیان و عشایر دوستدار کتاب و تقدیر از برگزیدگان دوره قبل، برپایی سه نشست نقد و رونمایی از کتاب‌های مولفان استان و تقدیر از کتابخوانان برتر با عنوان همراهان همیشگی یار مهربان از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته کتابخوانی است.

دانشی بیان کرد: همچنین در هفته کتابخوانی، آغاز طرح مطالعاتی آثار آیت‌الله ملافتحلی سلطان‌آبادی، برگزاری سه مسابقه کتابخوانی مجازی با موضوعات بهداشتی، اجتماعی و مذهبی، انتشار فراخوان مسابقه کتاب‌سازی کودک و نوجوان، تقدیر از ناشران برتر استان در سال ۱۳۹۹و رونمایی از ۲ عنوان کتاب در موضوعات اجتماعی و خانواده برگزار می‌شود.

بر اساس آمار موجود یک میلیون و ۸۴ هزار و ۹۳۶ جلد کتاب در ۹۰۴ هزار و ۱۶۲ عنوان در کتابخانه های استان مرکزی وجود دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار