دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات «ستاد تسهیل و رفع موانع تولید» و همه دستگاه‌های اجرایی بانک‌ها و سازمان‌های خدمات‌رسان به اجرای آن با توجه به دستور اکید دادستان کل کشور تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرهاد مرزی دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : حضور زنان در عرصه کار و تلاش با تأسی به حضرت فاطمه زهرا (س) و با اتکاء بر خصایصی نظیر سخت‌کوشی، قناعت، نجابت، عفاف و ازخودگذشتگی، زمینه‌های ارتقاء مادی و معنوی جامعه را فراهم آورده است.

او گفت : ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید مصوب مجلس شورای اسلامی، به صراحت مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را نافذ و اجرایی دانسته و نادیده گرفتن این ماده قانونی توسط بانک‌ها یا دستگاه‌های ذی‌ربط تخلف محسوب می‌شود.

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: از اول سال ۹۹ تا به امروز چهل و چهارمین جلسه ستاد تسهیل با ۲۳۰ دستور کار مطرح که حدودا ۹۰ درصد از دستورات آن اجرایی شده است.

او با اشاره به نافذ و اجرایی بودن مصوبات ستاد تسهیل، افزود: موضوع تاکید بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات ستاد و مکلف شده همه دستگاه‌های اجرایی بانک‌ها و سازمان‌های خدمات‌رسان و با توجه به دستور اکید دادستان کل کشور به دادستان‌های تمامی استان‌ها که مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قانونی است و قابلیت اجرا دارد و هر مدیری که نسبت به آن اقدام نکند قابل پیگیری در مراجع قضایی است.

مرزی ضمن تقدیر از همکاری اکثریت دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، برای حل و فصل مشکلات واحد‌های تولیدی، ادامه داد: در این میان، متاسفانه برخی از مدیران، یا کارشناسان آن دستگاه با قوانین و مقرارت خشک با تولید کنندگان برخورد می‌کنند که امیدواریم این عزیزان نیز به مانند افرادی که به فرمایشات مقام معظم رهبری، لبیک گفته و عمل کنند.

او یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های مهم خانه صنعت، معدن و تجارت را صدور جواز تاسیس برای طرح‌های ایجادی و توصیه‌ای واحد‌های صنعتی در راستای روان‌سازی صدور پروانه‌ها و آسان‌سازی کار سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی دانست.

مرزی از رشد صدور جواز تاسیس صنعتی در استان خبر داد و افزود: از اول امسال بیش از ۹۳۰ جواز تاسیس صنعتی و معدنی صادر شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.