تولیت آستان قدس رضوی گفت: ترویج فرزندآوری باید به گفتمان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی امروز در مراسم "شکوه مادری" که در جمع بانوان و مادران موفق و نمونه کشوری برگزار شد با تبریک خجسته میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن گفت: نقش مهم زنان در خانواده علاوه بر مسأله همسری، مسأله فرزند آوری و تربیت صحیح فرزندانی است که باید این مساله تبدیل به گفتمان شود.

او با اشاره به ویژگی‌های بانوی موفق افزود: بانوی موفق کسی است که با تأسی از حضرت زهرا (س) علاوه بر حضور در اجتماع نقش پر رنگی در خانواده دارد.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی ام ابی‌ها بودن حضرت زهرا ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) به لحاظ حقیقت معنوی و ملکوتی مادر پیامبر بود به این معنی که حضرت فاطمه زهرا (س) بعد ملکوتی و معنوی پیامبر اکرم ص را حفظ کرد.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام و المسلمین مروی بیان کرد:اگر فاطمه زهرا (س) نبود تربیت فرزندان بزرگواری که ادامه دهنده راه پیامبر بودند محقق نمی‌شد و قطعا سرنوشت اسلام تغییر می‌کرد.

او تصریح کرد: گر بخواهیم فاطمه زهرا س را به عنوان الگو بیان کنیم علاوه بر ذکر مصیبت‌هایی که بر ایشان وارد شده است باید ویژگی‌های شخصیتی ایشان را هم مد نظر قرار داد.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: حضرت زهرا تنها الگوی زنان نیست بلکه وجود او الگوی تمام جهانیان اعم از زن و مرد است.

حجت الاسلام و المسلمین مروی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا س وجود آرامش دهنده او برای همسرش امام علی (ع) بود که در سخت‌ترین شرایط همسرش را حمایت کرد و به او آرامش داد.

او افزود: از دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا کمک و انفاق ایشان به مستمندان بود که سبب شد رویه ایشان به صورت الگویی در بین فرزندانشان هم جاری باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: شفاعت کبری در روز قیامت از آن حضرت زهراست و حتی کسی که کمترین پیوندی با حضرت زهرا (س) داشته باشد در روز قیامت قطعا مورد شفاعت ایشان قرار خواهد گرفت.

همچنین در پایان این مراسم از ۱۸ بانوی نمونه کشوری و بانوان خیر در طرح" مهر ماندگار" قدردانی شد.

 

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.