امیری اصفهانی گفت: مردم باید بتوانند خودشان فضای مجازی را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی امیری اصفهانی معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور در حاشیه جلسه امروز شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسات شورای عالی استان‌ها که با حضور مدیران برگزار می‌شود تدبیری مناسب در راستای ارتقای نهاد شوراهاست.

وی ادامه داد: این جلسات، شورا را به موقعیت اصلی خود می‌رساند. باید نقاط قوت شناسایی شود تا با مشورت مدیران آن‌ها برطرف شوند و از این ظرفیت ارزشمند برای حکمرانی مطلوب در اثبات کارآمدی نظام استفاده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور با بیان اینکه در قانون اساسی برای شورا‌ها موضوعات متعددی در نظر گرفته شده است گفت: شورا‌ها در جهت احیای حقوق عمومی و آنچه که به نفع جامعه است نقش دارند و قوه قضائیه از مشارکت شورا‌ها نهایت استقبال را دارد و از آنجایی که شورا‌ها یار دستگاه قضا برای احیای حقوق عامه و پیشگیری از جرم و نظارت بر حسن اجرای قوانین هستند با آن‌ها همکاری می کنیم.

امیری اصفهانی بیان کرد: رویکرد رئیس قوه قضائیه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی است وشورا‌های اسلامی در نقطه اوج هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود برخی قضات نگاه رو به بالایی دارند گفت: نگاه کلان قوه قضائیه نسبت به شورا‌ها اعتماد است و قوه قضائیه در اجرای قانون به این موضوع عنایت دارد، اما گاهی اوقات به دلیل برداشت شخصی تصوراتی ایجاد می‌شود، اما ظرفیت‌های موجود باید شفاف در اختیار قوه قضائیه قرار گیرد تا ارتباطی درست ایجاد شود.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور با اشاره به فضای مجازی گفت: مردم باید بتوانند خود این فضا را مدیریت کنند البته این دیدگاه نه فقط در استفاده از فضای مجازی بلکه در همه عرصه‌هایی که باید شخص نقش آفرینی داشته باشد وجود دارد.

امیری اصفهانی ادامه داد: قوه قضائیه بنا دارد تا کمتر از برخورد‌های سخت استفاده شود. یعنی مردم خود کنترلی بیشتری داشته باشند و این مستلزم آموزش است و تا جایی که میسر باشد نباید در حوزه عمومی محدودیت ایجاد شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سلامت نهاد شورا‌ها گفت: در هرجایی ممکن است تخلفی وجود داشته باشد و به خاطر یک مورد تخلف نباید خدشه‌ای وارد آن فضا شود. ما از اعضا می‌خواهیم تا مراقبت بیشتری داشته باشند و در نوع تدابیر و تصمیمات خود متناسب با سیاست‌های کلی کشور عمل کنند تا دیگران محل ورود و نقض پیدا نکنند و اگر خودشان را کنترل کنند شاهد این موضوع نخواهیم بود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار