وزیر دفاع هند اعلام کرد: با توجه به اقدامات چین، آماده مقابله با هرگونه سناریوی ناگواری در مرز‌های خود هستیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، راجنات سینگ، وزیر دفاع هند اعلام کرد: برای مقابله با اقدامات ناگوار چین در مرز مشترک دو کشور آمادگی داریم.

راجنات سینگ روز چهارشنبه چین را به توسل به نیرو‌های نظامی برای تغییر وضعیت موجود در مرز‌های مورد مناقشه پکن و دهلی نو متهم کرد و گفت دولت به هر قیمتی از مرز‌های کشور دفاع خواهد کرد.

این مقام دولت هند افزود: دهلی نو هوشیار است و آماده مقابله و شکست دادن هرگونه اقدامی برای دفاع از مردم و تمامیت ارضی است.

اظهارات وزیر دفاع هند در حالی عنوان شد که برخی گزارش‌ها حاکی از اعزام نیرو‌های نظامی و تانک‌های زرهی چین به نزدیک نقطه مرزی مورد مناقشه با هند است. شبکه تلویزیونی هند در گزارشی اعلام کرد ارتش چین حدود ۳۵۰ تانک از جمله خودرو‌های پیشرفته "Type ۹۹" را در نزدیکی مرز مستقر کرده است.

درگیری میان نیرو‌های ارتش هند و ارتش آزادی بخش خلق چین (PLA) که طی ماه‌های گذشته متوقف شده بود، اواخر ژانویه بار دیگر از سر گرفته شد. منابع دولتی در دهلی نو  به رسانه‌ها اطلاع دادند که این درگیری‌ها در ناکولا در بخش سیکیم رخ داده است و تعداد زیادی از سربازان از هر دو طرف زخمی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
اول باید از روی جسد چاینا جو (بایدن) رد بشید
آخرین اخبار