به مناسبت روز زن ، روز مادر و هفته بزرگداشت مقام زن از زنان فعال شاغل در دستگاه‌های اجرایی فراهان قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در مراسمی با حضور فرماندار فراهان و امام جمعه فرمهین در فرمانداری فراهان به مناسبت روز زن و روز مادر و هفته بزرگداشت مقام زن، از زنان فعال و شاغل دستگاه‌های اجرایی این شهرستان قدردانی شد.

حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه فرمهین در این نشست با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه الزهرا (س)، گفت: حضرت زهرا (س) دارای ویژگی‌ها و خصوصیات ارزشمند اخلاقی و والایی است که اگر بتوان سیره حضرت را بخوبی برای مردم جهان ترسیم کرد الگوی مناسب و عملی در زندگی بانوان جهان است.

حجت الاسلام یعقوبی با تبیین عفاف و حجاب به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت زنان جامعه اسلامی گفت: رعایت این فریضه الهی در سلامت جامعه و پیشگیری از فرهنگ منحط غرب تاثیرگذار است.

او اضافه کرد: امام خمینی (ره) جایگاه اجتماعی و سیاسی زنان در جامعه ایران اسلامی را با نگاه بلند دین مبین اسلام به زنان تغییر داد و عرصه‌های وسیعی را فراهم ساخت.

امام جمعه فرمهین بیان کرد: امام خمینی (ره) موجب شد بانوان ایران اسلامی با الهام از آموزه‌های فاطمی از یک بعد به عنوان محور تربیتی و مدیر فرهنگی خانواده مطرح شده و از بعد دیگر حضور فعال و سرزنده‌ای را در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

حسین معمارنیا فرماندار شهرستان فراهان هم با گرامیداشت چهل و دومین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و آغاز هفته مقام والای زن و روز مادر گفت: فاطمه زهرا (س) الگوی کامل برای مادران و زنان در سراسر گیتی است.

معمارنیا افزود: مادران و زنان این مرز و بوم در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و دوران سازندگی همگام با مردان، دست از تلاش برنداشته و با حضور در مجامع و محافل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تقدیم فرزندان خود به انقلاب و نظام، سهم بسزایی در انقلاب اسلامی و پایداری آن داشته اند.

او اضافه کرد: جایگاه و مقام زن در اسلام در تاریخ این مرز و بوم همواره والا و دارای ارزش بوده و همیشه زنان بعنوان بنیان‌های خانواده مورد تکریم و ارزش قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.