نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب مجلس ۹۰ درصد هزینه‌های سه دوره کامل درمان، پوشش دارویی و پاراکلینیک به زوج‌ های نابارور پرداخت می‌شود.

الهام آزاد نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، درباره تامین هزینه‌های زوجین نابارور اظهار داشت: ۳.۵ میلیون نفر در کشور نابارور هستند و هرساله ۸۸ هزار نفر به آمار قبلی اضافه می‌شوند. این آمار فقط شامل افرادی است که با مراجعه به مراکز درمانی متوجه بیماری خود شده‌اند.

او با اشاره به هزینه‌های زیاد درمان ناباروری افزود: به طور میانگین سه دوره درمانی برای هر زوج طی می‌شود تا منجر به یک تولد زنده شود. تا کنون تنها برای ۲سیکل درمان یارانه برای هر زوج پرداخت می‌شد که با تعرفه دولتی و در مراکز دولتی حدود ۱۸میلیون تومان برای مراکز خصوصی بیش از ۵۰ میلیون تومان یک زوج باید هزینه پرداخت کنند.

نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باتوجه به هزینه بالای درمان ناباروری برای زوجین و آسیب‌های ناباروری و هم‌چنین گزارش‌های رسیده در خصوص نحوه هزینه‌کرد ردیف اعتبار ناباروری، پیشنهادی در خصوص پوشش هزینه‌های ناباروری با همفکری مرکز پژوهش‌های مجلس، اساتید و نخبگان ارائه شد که به تصویب کمیسیون تلفیق رسید که با رأی در صحن شاهد پوشش ۹۰ درصدی کل هزینه‌های سه دوره کامل درمان، پوشش دارویی و پاراکلینیک خواهیم بود.

آزاد با اشاره به مراکز فعال درمان ناباروری در کشور گفت: از سوی دیگر با توجه به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از ۷۵ مرکز فعال درمان ناباروری در سراسر کشور تنها ۳۲ مرکز دولتی هستند.

او ادامه داد: از مراکز خصوصی نیز تعداد کمی ذیل آیین‌نامه حمایتی وزارت بهداشت قرارداد همکاری دارند که دولت نتوانسته پوشش مناسب خدمات، توزیع مناسب جمعیتی و دسترسی به درمان باکیفیت را برای زوجین فراهم کند که امیدواریم با رأی صحن و سازوکار مناسب این مشکل نیز رفع شود و مراکز درمانی نیز افزایش یابند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار