ولادت یگانه دخت پیغمبر (ص) در آستان خورشید هشتم

در خجسته زادروز حضرت فاطمه اطهر (س)، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نشانه شادی در حرم حضرت رضا (ع) حضور یافته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در شب میلاد یگانه دخت نبی مکرم اسلام (ص) نقاره‌های حرم مطهر رضوی خجسته زادروز بانوی مکرم اسلام را بشارت دادند و با طنین نوای خوش نقاره‌ها، آسمان مشهدالرضا آذین بند میلاد دختر خورشید شد، شهر رخت نور بر تن کرد و حرم قدسی و زائران و مجاوران سرودخوان آمدن کوثر جاری رسول الله (ص) شدند.

مشهدالرضا در سال روز میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص) غرق نور و سرور است و قلب این شور و شیفتگی در حرم مطهر امام رضا (ع) می‌تپد، هم زمان با شب ولادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت صدیقه طاهره (س) پویش بزرگ "به لطف مادر" در حرم قدسی برگزار شد، این پویش به منظور شکرگزاری نعمت پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تهیه شده بود.

بیشتر بخوانید

این ویژه برنامه در شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) هم زمان با سراسر کشور از ساعت ۲۰ در رواق حضرت امام خمینی (ره) حرم مطهر امام رضا (ع) با نوای یکی از ذاکران اهل بیت برگزار و از شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش شد و مردم ایران در این ویژه برنامه با حضور در آستان‌های مقدس و امامزادگان سراسر کشور، برای شکرگزاری پیروزی انقلاب اسلامی دعای توسل را زمزمه کردند و با توسل به ائمه اطهار (ع)، شفای بیماران و رهایی جهان از کرونا را از درگاه خداوند متعال مسالت کردند.

شب شعری هم در ایام ولادت حضرت زهرا (س) با عنوان "رواق دعبل" تدارک دیده شده که به مدت ۱۰ شب با حضور شاعران آئینی از جمله سید هاشم وفایی، سید حسین حسینی، سید ابوالفضل مبارز، سید روح الله موید، سید رضا یعقوبی آل، علیرضا خاکساری، علی زمانیان و صابر رحمانی در حرم رضوی برگزار می‌شود.

همچنین به مناسبت سال روز ولادت حضرت زهرا (س)، برنامه‌ای ویژه خواهران با حضور ۱۰۰ نفر از مادران و همسران شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافعین سلامت در رواق حضرت زهرا (س) حرم رضوی برگزار می‌شود که هدف آن تکریم بانوان نمونه و از جان گذشته این دیار در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و روز‌های سخت این سرزمین است.

"به نیابت از مادر" نیز عنوان دیگر برنامه‌ای است که به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی همزمان با روز ولادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) تدارک دیده شده است؛ در این ویژه برنامه هشت هزار نفر از زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی به نیابت از امام خمینی (ره) و پدران و مادران شهدا امام علی بن موسی الرضا (ع) را زیارت می‌کنند.

در سال روز میلاد حضرت زهرا (س) حرم مطهر رضوی میزبان بسیاری از زائران و مجاوران به ویژه زنان و مادران مشهدی خواهد بود و ویژه برنامه‌ای برای آنان در رواق امام خمینی (ره) همراه با مولودی خوانی و سخنرانی پیش بینی شده است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار