فرماندار مرزی سرخس گفت: همزمان با چهل و دومین فجر پیروزی انقلاب اسلامی ۵۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد و ۴۰۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در سرخس بهره برداری و کلنگ زنی می‌شود.

محمد رضا رجبی مقدم فرماندار مرزی سرخس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: تعداد ۵۲ پروژه از محل اعتبارات عمرانی با مبلغ ۸۳ میلیارد و ۴۰۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افتتاح و چهار پروژه با ارزش ۴۲ میلیارد تومانی در دهه فجر کلنگ زنی می‌شود.

او افزود: برای پیشبرد پروژه‌ها مبلغ ۲۵ میلیارد و ۶۹۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان منابع مالی از محل اعتبارات دولتی و همچنین ۹۹ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان از محل تسهیلات بانکی و خود یاری استفاده شده است.

فرماندار مرزی سرخس با اشاره به اینکه سرخس رتبه یک بیکاری در خراسان رضوی را دارد، ادامه داد: از مسیر اجرای این طرح‌ها، برای ۷۲۴ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

رجبی مقدم بیان کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های کشاورزی، برق رسانی، دانشگاه علوم پزشکی، منابع طبیعی و سرمایه گذاری به بهره برداری می‌رسند.

او تصریح کرد: پروژه کارخانه گوگرد گرانول با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی، پروژه کراس ریلی با اعتبار یک میلیارد تومان و انبار کالا با اعتبار دو میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، مرکز سلامت روستای قوش عظیم با اعتبار یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان در دهه فجر افتتاح می‌شود.

فرماندار مرزی سرخس تاکید کرد: در چهل و دومین فجر پیروزی انقلاب اسلامی، چهار طرح آبرسانی در حوزه کشاورزی با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان، یک طرح بیابان زدایی با اعتبار سه میلیارد و ۷۹۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ۱۶ پروژه برق منطقه‌ای با اعتبار چهار میلیارد و ۷۹۶ میلیون تومان در شهرستان مرزی سرخس به بهره برداری خواهد رسید.

رجبی مقدم اظهار کرد: تجلیل از مادران شهدا همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر، تجلیل از بانوان شاغل در ادارات، ملاقات مردمی و تجلیل از کارآفرینان خانم شهرستان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

انتهای پیام//م. ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.